همشهری‌آنلاین: صندوق کودکان ملل متحد در گزارش جدید خود اعلام کرد بدرفتاری با کودکان اسیر فلسطینی هنوز سیاست هدفمند و گسترده رژیم صهیونیستی است.

یونیسف در این گزارش افزود :باوجود تغییر و تحولاتی که به تازگی در قانون نظامی اسرائیل ایجاد شده ولی باز هم بدرفتاری با کودکان اسیر فلسطینی سیاست هدفمند و گسترده مقامات اسرائیلی است.

این گزارش یونسیف موید گزارش‌هایی است که جنبش جهانی دفاع از کودکان فلسطینی پیشتر تهیه و ارائه کرده بود.

یونیسف در این گزارش اعلام کرد :مقامات اسرائیلی از مارس سال 2013 دستورات نظامی جدیدی را صادر کردند و گام‌هایی را برای تقویت معیارهای رایج نظامی از جمله در خصوص بازداشت کودکان برداشتند ولی اسناد و مدارکی که از سال 2013 به بعد از سوی گروه کاری یونیسف جمع‌آوری شده حاکی از ادامه بدرفتاری نظامیان اسرائیلی با کودکان اسیر فلسطینی است.

بر اساس اسناد و مدارکی که جنبش جهانی دفاع از کودکان فلسطین در سال 2014 جمع آوری کرد بیش از سه چهارم کودکان فلسطینی که در بند زندان‌های رژيم صهيونيستي قرار دارند در فاصله زمانی بین بازداشت و بازجویی هدف انواع مختلف خشونت و شکنجه جسمی و روانی قرار می‌گیرند. نیمی از آنان در حالی که عریان هستند بازجویی مي‌شوند و در 93 درصد، آنان از مشورت قانونی محروم می‌شوند و درصد بسیار کمی از کودکان اسیر فلسطینی می‌توانند اعاده حق کنند.

در این اسناد و مدارک آمده است یکی از موارد بسیار نگران‌کننده درباره کودکان فلسطینی در بند زندان‌های اسرائیل این است که برای مدت زمان طولانی در حبس انفرادی قرار می‌گیرند و این با قوانین ذیربط بین‌المللی تناقض دارد.

عاید ابو قطیش از مسئولان جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان فلسطیني اعلام کرد باوجود این که مقام‌هاي یونیسف از دو سال پیش تاکنون بارها با مسئولان ذیربط اسرائیلی درباره رعایت حقوق کودکان اسیر فلسطینی گفت‌وگو کرده‌اند ولی هنوز هیچ تغییر و تحولی در سیاست این رژیم در تعامل با کودکان اسیر فلسطینی ایجاد نشده است و بدرفتاری با آنان ادامه دارد.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری « معا » از رام الله در کرانه باختری رود اردن ، ابو قطیش افزود: « اسناد و مدارک محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد خشونت و بدرفتاری با کودکان فلسطینی دربند در زندان‌های اسرائیل هنوز یک اصل مورد استفاده است.»

کد خبر 287884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha