همشهری آنلاین: کارشناسان تغذیه و سلامت همواره توصیه می‌کنند که برای داشتن زندگی سالم‌تر، افزودن سبزی‌جات به رژیم غذایی روزانه ضروری است.

سبزی‌جات را به شیوه سالم استفاده کنید

به گزارش ايسنا، انواع مختلف سبزی‌جات منابع غنی از ریزمغذی‌ها و املاح مفید برای بدن هستند اما برخی از سبزی‌ها به نسبت مفید‌تر و مغذی‌تر از انواع دیگر هستند و علاوه بر این سبزی‌جات باید به شیوه سالم در برنامه غذایی سرو شوند.

وب سایت «مای‌پلیت» در یک مقاله جدید چندین پیشنهاد مفید ارائه کرده که به شما کمک می‌کند با انتخاب سبزی‌جات مفیدتر، مواد مغذی‌ بیشتری به بدنتان برسانید.

کارشناسان در این مقاله مصرف صیفی‌ها و سبزی‌های غنی از پتاسیم مانند سیب‌زمینی شیرین، سیب‌زمینی سفید، گوجه فرنگی، لوبیا، اسفناج، باقالی،‌ دانه سویا و عدس را توصیه می‌کنند.

متخصصان تغذیه در عین حال تاکید دارند که سبزی‌جات را تا حد امکان ساده و پخته مصرف کنید و خیلی کمتر به آنها سس و چاشنی بیافزاید چرا که این افزودنی‌ها به سرعت چربی و کالری غذا را هر چه قدر هم که از مواد خوراکی سالم تهیه شده باشد، بالا می‌برند.

بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از مصرف مواد غذایی آماده و بسته‌بندی که حاوی سبز‌ي‌جات هستند، برچسب محتویات آن را به دقت مطالعه کنید و تا حد امکان از سبزی‌جات ساده و بدون چاشنی و افزودنی استفاده نمایید.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت «فیلی»، کارشناسان تغذیه همچنین تاکید دارند که با مصرف سبزی‌جات تازه به جای وعده‌های غذایی آماده و فرآوری شده،‌ می‌توانید مقدار مصرف سدیم روزانه را کاهش دهید. اگر هم ناچار به استفاده از سبزی‌جات کنسروی هستید، دقت کنید که میزان سدیم آن پایین بوده یا کاملا بدون نمک تهیه شده باشند.

کد خبر 287875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار