یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محقق طب سنتی اعلام کرد: پیاز خام برای رفع ناراحتی‌های ناشی از هوای آلوده، مفید است.

حسن اکبری در گفت‌وگو با فارس در مورد خواص پیاز گفت: پیاز دارای مقادیر زیادی ویتامین c ،فیبر، پتاسیم،منگنز،فسفر،ویتامین B6 و مس است.

وی ادامه داد: بنابراین پیاز خام برای رفع ناراحتی‌های ناشی از آشامیدن آب‌های مختلف در هنگام مسافرت و جلوگیری از ناراحتی‌های ناشی از هوای آلوده، مفید است.

این محقق طب سنتی گفت: پیاز برای پوست، موهای سر، کلیه‌ها و مثانه مفید است و علاوه بر اینکه محرک قلب است، باکتری‌کش است و سنگ کلیه را خرد می‌کند.

اکبری ادامه داد: کلسیم پیاز،دندانها و استخوانها را تقویت می‌کند و از نرمی استخوان جلوگیری می‌کند.در واقع پیاز لثه‌ها را محکم می‌کند.

وی با بیان اینکه مصرف پیاز خام در روز خستگی را برطرف می ‌نماید و اعصاب را تسکین می‌‌بخشد گفت: پیاز موجب کم شدن فشار خون شده و مصرف آن برای درمان نارسایی رگ‌های خونی سالمندان توصیه می‌شود.

اکبری افزود:برای افرادی که دچار بی‌‌خوابی هستند، مفید است و در صورت مصرف زودتر خواب به سراغ آنها خواهد آمد.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: باید توجه کرد که هضم پوست‌های نازکی که ورق پیاز را پوشانده خیلی دشوار است و باید هنگام مصرف آن را جدا کرد با این حال پیاز اشتها آور و کاهش ‌دهنده ناراحتی‌های مربوط به نفخ شکم و برای اشخاص مبتلا به بیماری دیابت مضر نیست.

کد خبر 244074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز