یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه‌ترین آلبوم مختاباد با عنوان ماه مجلس که تصویری تازه از این آهنگساز و خواننده به دست می‌دهد به بازار موسیقی عرضه شد.

سید عبدالحسین مختاباد که پس از انتشار آلبوم «بهشت من» در سال 1381 پنج سالی بود کار تازه ای ارائه نکرده بود، در این اثر سعی کرده از فضایی متفاوت‌تر بهره بگیرد.
وی در این آلبوم که تمامی قطعات آن را خود آهنگسازی کرده است، از همراهی سامان احتشامی و نیز سید محمد ساعد در تنظیم قطعات بهره برده است تا فضایی نسبتا متفاوت در آواز به  همراهی ارکستر  را ارائه کند.

قدرت صدای مختاباد دراین اثر، به خصوص در بخش‌های آوازی از تجربه‌های تازه‌اش در  موسیقی سنتی حکایت می‌کند.

در آلبوم «ماه مجلس» که به مناسبت سال پیامبر اعظم ساخته شده است، 6 قطعه ارکسترال و 4 قطعه آوازی در آواز اصفهان و نیز دستگاه ماهور جای داده شده است. استفاده از همراهی کمانچه و پیانو و نیز ویلن و پیانو در همنوازی آوازها از جمله ویژگی‌های این اثر به شمار می‌رود.

در این آثار از اشعار شعرای کهن و نیز امروزین بهره برده شده و برخی از تصانیف حاصل همکاری آهنگساز با شاعر است که تلفیق مناسبی از شعر و موسیقی را به گوش مخاطبان برسانند.

آلبوم ماه مجلس از سوی انجمن موسیقی ایران به بازار موسیقی عرضه شده است.
مختاباد در چند سال اخیر در مقطع دکتری  موسیقی در دانشگاه گلد اسمیت انگلیس به تحصیل موسیقی سرگرم بوده است و پایان نامه عملی دوره دکتری وی ساخت سمفونی صبا بود که از سوی ارکستر سمفونیک صداو سیما ضبط شده است.

کد خبر 28755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز