چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

‌پس از انتشار شایعه‌ای مبنی بر مشاهده یک مورد مشکوک به ویروس ابولا در بیمارستان شهدای تجریش و خروج این فرد از بیمارستان بدون طی شدن دوره درمان و نهایی شدن نتیجه آزمایش‌ها، رئیس اداره مراقبت بیماری‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این موضوع را تکذیب کرد.

محمود سروش با تأكيد بر اينكه ويروس ابولا براي ورود به كشور تابع شرايط ويژه‌اي است كه در حال حاضرهيچ‌يك از شرايط براي ورود ويروس ابولا در كشور وجود ندارد، گفت:هيچ مسافر مشكوك به ويروس ابولا از مناطق آندميك اين بيماري وارد كشور نشده است.مورد مشكوك به ابولا در بيمارستان شهداي تجريش هم از نظر اپيدميولوژيك و تشخيصي، بيمار ابولايي نبوده و حال عمومي وي رو به بهبود و در حال ترخيص است.

وي همچنين، مسئول اعلام وجود بيماري‌هاي واگير اعم از بيماري‌هاي آنفلوآنزا، كرونا ويروس و ابولا در كشور را مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت دانست و گفت: چنانچه هر مسئولي غيراز اين مركز در ارتباط با انتشار بيماري‌هاي واگير در كشور خبري دهد مورد تأييد وزارت بهداشت نيست.

همزمان معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي هم مورد مشكوك به ويروس ابولا در بيمارستان شهداي تجريش تهران- از بيمارستان‌هاي تحت پوشش اين دانشگاه- را تكذيب كرد.

کد خبر 287520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha