صدور روادید عمره ایرانی در کنسولگری‌های تهران و مشهد در روزهای اخیر به ۵۰درصد کاهش پیدا کرده است.

حج

رئيس سازمان حج و زيارت با اعلام اين خبر به همشهري گفت: درصورت ادامه روند كنوني صدور رواديد در اعزام زائرين مشكلاتي ايجاد مي‌شود و احتمال لغو برخي پروازها نيز وجود دارد. از طرفي ما با 7شركت سعودي قراردادهايي داريم كه به تأييد وزارتخانه‌هاي امور خارجه و حج عربستان و كنسولگري عربستان در ايران رسيده است. سعيد اوحدي با اشاره به اينكه شركت‌هاي سعودي و وزارت حج عربستان متعهد به تأمين رواديد عمره‌گزاران ايراني هستند، گفت: درصورت ادامه روند كنوني جبران هرگونه خسارت احتمالي هم بر عهده شركت‌هاي سعودي است.

وي با بيان اينكه كنسولگري‌هاي عربستان علت كاهش رواديد را مشكلات فني سيستم‌هاي رايانه‌اي اعلام كرده‌اند، افزود: اميدواريم با تلاش وزارت امور خارجه و كنسولگري‌هاي عربستان در تهران و مشهد روند صدور رواديد به حالت عادي برگردد. البته سهميه 750هزار نفر عمره با عربستان نهايي‌شده و بحث كاهش سهميه عمره مطرح نيست.

وي درباره حج تمتع سال94 نيز گفت:‌ خوشبختانه براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده همه متقاضيان تشرف براي حج سال94 براساس اولويت‌هاي اعلام شده ثبت نام خودشان را انجام داده‌اند. فقط در بعضي از استان‌ها به‌صورت خيلي محدود ظرفيت خالي وجود دارد كه آن ظرفيت‌هاي محدود هم اعلام خواهد شد. رئيس سازمان حج و زيارت افزود: با اطمينان مي‌گويم كيفيت حج سال ۹۴ ما ۲۰ درصد نسبت به حج سال ۹۳ رشد داشته باشد، درحالي‌كه ۵ درصد كاهش قيمت را داريم. از طرفي چون حج و عمره را با هم گره زديم و ساختمان‌ها را با هم اجاره كرديم، توانستيم صرفه‌جويي خوبي داشته باشيم.

کد خبر 287416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha