همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در ۲۲ بهمن مردم از حقوق خود دفاع کردند و این راهپیمایی عظیم تلاش دشمنان برای نشان دادن عدم همراهی توده‌های ملت در امر مذاکرات را با حضور وسیع و عزت آفرین خنثی کرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نطق قبل از دستور امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن موجب احقاق حقوق ملی در مذاکرات شد و موید به پشتوانه ملت است.

وی افزود: ملت بزرگوار ایران با حضور خود در خیابان‌ها یک بار دیگر قدرت پنهان نظام را به رخ جهانیان کشید تا همگان بدانند جمهوری اسلامی ایران برخاسته از انقلاب مردم و از جنس مردم است و مسئولان آن نیز همگی از متن مردم انتخاب شده‌اند و بار سنگین مسئولیت را بر دوش گرفته‌اند. این حرکت چشمگیر پشتوانه مهمی برای حرکت انقلاب اسلامی در جهت پیمودن اهداف مقدس امام راحل و شهدای عظیم الشأن انقلاب است که باید از آن به عنوان پشتوانه مهم نظام بهره برد.

نماینده مردم قم خاطرنشان کرد: توفان عظیم حرکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن حاوی این پیام بود که ملت توافقی آبرومندانه و عزت‌مندانه را می‌طلبند و زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های غربی از چشم مردم پنهان نیست. اما حضور ملت به مذاکره کنندگان ایرانی این معنا را رساند که در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیگیر توافقی عادلانه باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را پشتوانه محکمی برای دست‌اندرکاران کشور دانست و افزود: این مسأله پشتوانه خوبی برای رسیدگی مسئولان به مسأله رونق اقتصاد است تا رفع مشکلات معیشتی مردم دغدغه اصلی باشد، از این سرمایه بزرگ با خدمت‌گذاری صادقانه می‌توان بهره جست.

لاریجانی با اشاره به مشکلات ریزگردها در استان‌های جنوبی و غربی کشور، گفت: مردم شریف این استان‌ها آزار می‌بینند به ویژه مردم عزیز استان خوزستان که بیش از سایر مناطق از آن رنج می‌برند. رسیدگی به این مسأله موضوع مهمی است که باید همه مسئولان به آن توجه جدی کنند. گرچه ریشه این مشکل به بیابان‌های کشورهای همسایه مربوط می‌شود اما هم رفع برخی نواقص داخل کشور و هم دیپلماسی فعال در ایجاد اراده جمعی با سایر کشورهای همسایه تلاش وسیعی را در سیاست دولت می‌طلبد.

نماینده مردم قم تصریح کرد: از آنجا که وزارت کشور مسئولیت یافته با همکاری سایر بخش‌های دولت در این امر ستادی ایجاد کند و پیگیر موضوع باشد لذا از این وزارتخانه می‌خواهم تلاش موثری در حل این معضل کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با نکوهش کشتار سه جوان مسلمان در آمریکا، گفت: کشتن این سه جوان مسلمان در آمریکا بار دیگر خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخت. آنچه مایه تأسف است رفتار دوگانه مقامات و رسانه‌های غربی نسبت به کشتار مسلمانان و غیرمسلمین است. آنان که در زمان قتل چند نفر غیرمسلمان که از نظر ما هم محکوم است فریادشان به آسمان بلند می‌شود، در برابر قتل مسلمانان یا سکوت می‌کنند یا بسیار ضعیف واکنش نشان می‌دهند. اینگونه رفتارهای دوگانه است که بحران‌های امنیتی در جهان را دامن می‌زند و عصبیت‌ها را برمی‌انگیزد.

لاریجانی با اشاره به آغاز رسیدگی مجلس به لایحه بودجه سال 94، گفت: بررسی لایحه بودجه از امروز در مجلس آغاز می‌شود. از تلاش همکاران در کمیسیون تلفیق تشکر می‌کنم و امیدوارم در بررسی بودجه در صحن مجلس نمایندگان به توصیه رهبر معظم توجه کنند تا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محور کار قرار گیرد که صلاح کشور محور کار قرار گیرد، چه در بعد داخلی و چه مصاف خارجی در تحقق این سیاست‌ها است.

کد خبر 287236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha