همشهری آنلاین: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از ایجاد تعامل با نهادهای مختلف برای تزریق بودجه به سینمای کشور و همچنین اولویت‌های این نهاد صحبت کرد.

علی تابش

به گزارش مهر؛ علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی امروز بعد از مراسم معارفه خود در محل اين بنياد؛ با بیان این مطلب که بسیاری از تغییرات جدید در بنیاد سینمایی فارابی با موفقیت رو به پیشرفت است، توضیح داد: یک نگرش و برنامه ریزی جدیدی در دوره رمضانعلی حیدری خلیلی به عنوان سرپرست بنیاد سینمایی فارابی در این بنیاد رخ داد و شاهد تغییراتی در برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان سینمایی نسبت به فارابی بودیم که خوشبختانه تا حدود زیادی این تغییرات با موفقیت رو به پیشرفت بوده است.

وی تاکید کرد: امیدوارم در جلساتی که طی روزهای آینده با هیات امنای فارابی برگزار می‌کنیم، تحولات جدید مورد نظر را به تصویب برسانیم.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی بیان کرد: سال آینده در تعامل با معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و سایر دوستان در این سازمان، سیاست‌های جدید را در بخش تولید فیلم حرفه‌ای با همکاری و همیاری خود سینماگران اجرایی می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه سال آینده سال سختی برای سینمای ایران از نظر تامین بودجه به شمار می‌رود و بنیاد سینمایی فارابی چه برنامه‌هایی را برای تامین بودجه در نظر گرفته است؟ توضیح داد: قطعا نگاه ما به سینمای ملی نگاه مشارکتی و توام با حمایت مادی و معنوی است. مشکلاتی در بنیاد فارابی و در سینما وجود دارد که بخشی از آن مشکلات مادی است، ما باید به دنبال خلق فرصت های جدید و امکانات جدید برای کمک به سینمای ایران باشیم. امیدوارم با آنچه که در هیات امنا تصویب می‌شود و با رایزنی اهالی سینما بتوانیم سال خوبی را برای سینمای ایران رقم بزنیم و شاهد تولیدات خوب باشیم.

این مدیر سینمایی بیان کرد: فیلم‌های گونه دفاع مقدس، تاریخی، دینی و فرهنگی و فیلم های اول فیلمسازان جوان جزو اولویت های فیلمسازی ما به شمار می‌رود که سعی می‌کنیم ساز و کار این بخش را هرچه سریعتر اعلام کنیم. بخش عمده‌ای از مسایل سینما در بودجه تعریف می شود و به دنبال این هستیم که در تعامل با سازمان سینمایی و سایر مراکزی که می توانند به نوعی به سینما بودجه تزریق کنند، موثر باشیم و کمک کنیم.

تابش تاکید کرد: جذب حمایت از سوی نهادهای اجتماعی، بهداشتی و ... برای ساخت تولیدات سینمایی در دستور کار ما قرار گرفته است.

مدیرعامل جدید فارابی در پایان با اشاره به اینکه سیاست‌های مورد نظری که از سوی رییس سازمان سینمایی اعلام شده در بنیاد سینمایی فارابی پیگیری می‌شود، گفت: از رییس سازمان سینمایی به دلیل اعتماد به نسل جوانتر مدیران فرهنگی تقدیر می کنم.

کد خبر 287174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha