همشهری‌آنلاین: علیرضا تابش به همراه مجید مسچی مدیر عامل موسسه سینما شهر و محسن شمس مشاور مدیرعامل بنیاد با حضور در موسسه توسعه سینمایی پیروز گستر، آخرین دستاوردها و امکانات این شرکت بخش خصوصی را ستود و گفت: بخش خصوصی می‌تواند پاسخگوی نیازهای تخصصی و حرفه‌ای سینما باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی؛ تابش در این دیدار ضمن بیان اینکه حمایت از خود اتکایی تجهیزات فنی سینما همواره از اهداف مدیریت جدید بنیاد است افزود: تبلور دانش متخصصان داخلی و صرفه جویی ارزی حاصل از خوداتکایی، دو بال ارزشمند این هدف ناب هستند.

مدیرعامل بنیاد در ادامه با اعلام آمادگی بنیاد به منظور حمایت از فعالیت شرکت های خصوصی در حوزه پشتیبانی فنی سینما تاکید کرد: با توجه به وجود چنین موسسه های توانمند و فعال در بخش ساخت، تامین و اجاره تجهیزات فنی سینمایی و پشتیبانی فنی از سینمای ایران، مدیریت جدید بنیاد فارابی قاطعانه سیاست کاهش و حذف تصدی گری را دنبال می‏‌کند.

تابش از تلاش‏ و پشتکار محمدرضا فیروزفر مدیرعامل، مدیران و تکنیسن‌های شرکت فناوری سینمایی پیروزگستر در دو دهه اخیر و پی گیری و راه اندازی این مجموعه و تنوع محصولات آن تقدیر کرد و گفت: این تلاش ها پیامد بسیار نوید بخشی برای شکوفایی صنعت و اقتصاد سینمای کشور خواهد داشت. ارزش دانش فنی و علمی انباشته شده در موسسه پیروز بعنوان یک سرمایه و ظرفیت ملی به مراتب فراتر از ارزش محصولات تولیدی این موسسه است و این خود به تنهایی مایه مباهات است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بررسی ها و مطالعات کارشناسی ما مبین این نکته است که بخش خصوصی می تواند پاسخگوی نیازهای تخصصی و حرفه ای سینما باشد افزود: با توجه به سیاست های راهبردی سازمان سینمایی بخشی از حمایت های بنیاد در حوزه تولید، متوجه مراکز فعال این بخش خواهد بود.

مدیرعامل بنیاد به حذف فعالیت های موازی با بخش خصوصی در بنیاد اشاره کرد و ادامه داد: فارابی نه تنها انگیزه ای برای رقابت با این بخش ندارد بلکه تلاش خواهیم کرد رقابت و انگیزه ساخت ، تامین و اجاره تجهیزات سینمایی در موسسات خصوصی جدی تر شود. وی همچنین افزود: در حال حاضر کارشناسان بنیاد در حال رایزنی و پی گیری زمینه های تحقق این فرآیند تا پایان سال هستند.

مهندس محمدرضا فیروزفر بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فناوری سینمایی پیروزگستر در ابتدای این بازدید به تاریخچه و فرآیند شکل گیری این شرکت پرداخت و در خصوص بخش های مختلف توضیحاتی را ارائه داد و ضمن اشاره به تنوع محصولات تولید شده گفت: این موسسه از دو بخش اصلی پیروز گستر با مسئولیت خدمات رسانی و اجاره تجهیزات نورپردازی و سیستم های حرکتی (شاریو و انواع کرین و سه پایه، دوربین و پلاتو فیلمبرداری مجهز به پرده سبز و شرکت پیروز که طراحی و ساخت تجهیزات فنی سینما شامل انواع سه پایه، کرین، شاریو، کلگی دوربین فیلمبرداری، چراغ هاو تجهیزات جانبی ورپردازی را بر عهده دارد تشکیل شده است, هم اکنون یکی از عمده ترین مراکز پشتیبانی و خدمات فنی سینمای ایران است.

وی به حضور این شرکت در نمایشگاه های مختلف بین المللی و موفقیت در بازاریابی اشاره کرد و افزود: تجهیزات تولید شده در این شرکت نه تنها با استقبال جدی متخصصان و دست اندرکاران داخلی قرارگرفته بلکه به سایر کشورها نیز صادر می شود.

مدیر عامل سینما شهر نیز در این بازدید گفت: از ویژگی های تولیدات موسسه پیروز گستر توجه به جنبه های تخصصی و حرفه ای محصولات است که به صورت علمی و آکادمیک تولید و عرضه شده است.

مجید مسچی توان علمی و صنعتی شرکت پیروز را بالا دانست و افزود: سطح تکنولوژی برای تولید محصولات حرکتی و نورپردازی در این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار است، بطوری که این سطح از فن‏آوری با فناوری روز دنیا برابری می کند.

محسن شمس مشاور مدیرعامل بنیاد و کارشناس پشتیبانی فنی سینما نیز گفت: کاربرد حرکت، نور و صدا در سینما با همه تعاریف آن در صنایع و علوم دیگر متفاوت است. از اینرو طراحی، ساخت و تولید تجهیزات فنی سینما از تکنولوژی بسیار حساس دقیق و گران برخوردار هستند و تنها چند کشور محدود صاحب صنایع پیشرفته، توانایی و ظرفیت تولید این محصولات را دارند. امروز کشور ما بدون اغراق از زمره معدود کشورهایی است که صاحب دانش فنی و توانایی طراحی و ساخت تجهیزات فنی سینمایی است و با حمایت های اهالی سینمای ایران، مدیران صدا و سیما و سایر بخش ها از چنین مجموعه هایی حتما شاهد پیشرفتهای روز افزون این صنعت خواهیم بود.

گفتنی است شرکت پیروز در شهرک صنعتی عباس آباد (ورامین) و شرکت پیروز گستر در منطقه حکیمه (تهرانپارس) قرار دارد.

موسسه توسعه فناوري سينمايي پيروزگستر با تاسيس در سال ۱۳۸۴، سازمان و زيرساختي فراهم کرده است تا بتواند خدماتي حرفه اي و با کيفيت به صنعت سينما و فيلم ارائه نمايد. استراتژي پيروزگستر عبارتست از تبديل شدن به يک سازمان خدماتي پيشرو براي ارائه خدمات حرفه اي و با تکنولوژي بالا براي پشتيباني از مشتريان حرفه اي صنعت سينما و فيلم. این موسسه در زمینه تجهيزات حرکتي، تجهيزات نور، سه پايه ها و گيره هاي نور، جلوه هاي ويژه و مواد مصرفي فعالیت دارد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱