دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

احمد میراعلایی تقریبا پس از 8 ماه که به مدیرعاملی بنیاد سینمایی فارابی منصوب شده، نخستین نشست خود را برگزار کرد

در این نشست که دیگر مدیران فارابی نیز حضور داشتند، پس از صحبت‌های میراعلایی، خبرنگاران سؤالات خود را مطرح کردند. مهم‌ترین نکات این نشست چنین بود:
هر ساله 20 میلیارد تومان در بنیاد سینمایی فارابی هزینه می‌شود که این رقم جدا از رقم هزینه تولید آثار فاخر است و این 20 میلیارد تومان قرار است صرف حمایت از سینما شود اما متأسفانه تاکنون درست انجام نشده و کارایی لازم را نداشته است.

باید از ساخت آثار سخیف که اهانت‌برانگیز است جلوگیری شود و حتی الان نام بعضی از فیلم‌ها در شان کشور ما نیست و تعجب می‌کنم با کجا مسابقه می‌دهیم! با هماهنگی معاونت سینمایی قرار است به فیلم‌هایی که سخیف و غیرفرهنگی هستند، امکانات اکران به قیمت دولتی ندهیم.

حمایت فارابی از آثار سینمایی به 2 صورت انجام می‌شود؛ یکی تجهیزات که با سوبسید در اختیار فیلم‌هایی قرار می‌گیرد که مجوزش صادر شده باشد و دیگری فیلم‌هایی که وام می‌گیرند که حداکثر 40 میلیون تومان است و یک وام هم با حداکثر 100 میلیون تومان داریم که به بعضی از فیلم‌ها تعلق می‌گیرد و به غیراز وام، بحث سرمایه‌گذاری هم وجود دارد که از 10 تا 90 درصد خواهد بود و تصمیم گرفته‌ایم در هیچ فیلمی به‌صورت صددرصد سرمایه‌گذاری نکنیم، مگر در بعضی موارد خاص که این اتفاق خواهد افتاد.

میراعلایی درباره خرید نسخه سینمایی «یوسف پیامبر» توسط فارابی به قیمت یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان گفت: ما اگر بخواهیم هزینه سینمایی این فیلم را پرداخت کنیم این رقم برایش کم است.

آقای سلحشور که از دوستان نزدیک من است نامه‌ای برای من آوردند و ما با ایشان مانند دیگران برخورد کردیم و حمایت از فیلم را موکول به گرفتن مجوز سینمایی کردیم. پیشنهاد خرید این فیلم از سوی یک مقام مسئول از وزارت ارشاد که نظرش مهم است مطرح شد و پس از بررسی‌هایی که صورت گرفت یک‌سوم قیمت پیشنهادی، فیلم را خریدیم که برای آماده‌کردن نسخه سینمایی پرداخت شد و در نهایت مبلغ کمی است و همین الان رایت ویدئویی این فیلم را 3 برابر بیشتر از آن مبلغ از ما می‌خرند.

به پخش‌کنندگانی که در کارنامه یکساله‌شان فیلم‌های ارزشی اکران کنند و موفق بوده باشند جوایزی تعلق خواهد گرفت، ضمن اینکه حمایتی که ما از اکران «طلا و مس» و «کودک و فرشته» داشتیم تا به حال نبوده است و اگر از این حمایت‌ها خوب استفاده شود، تکرار خواهد شد.

کد خبر 109176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز