همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین واکنش به کشته شدن سه جوان مسلمان در کشورش گفت: هیچ‌کس نباید در آمریکا به خاطر اینکه کیست، چه شکلی است و یا اینکه چگونه عبادت می‌کند، هدف حمله قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) این مساله را بررسی می‌کند که آیا قوانین فدرال در این قتل‌های وحشیانه و هولناک نقض شده است یا خیر.

طبق اعلام پلیس آمریکا، سه جوان مسلمان آمریکایی روز سه‌شنبه در ایالت کارولینای شمالی در نزدیکی محوطه دانشگاه هدف شلیک گلوله از ناحیه سر قرار گرفته و کشته شدند.

ضارب که گفته می‌شود همسایه آنها بوده است، مدعی است که بر سر جای پارک با آنها اختلاف داشته است اما برخی این مساله را مطرح کرده‌اند که کشته شدن آنها به دین آنها ارتباط دارد.

واکنش اوباما به مرگ سه جوان مذکور در حالی مطرح شد که پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در کنفرانس خبری خود در مکزیکو گفت که دولت آمریکا باید علیه کشته شدن آنها موضع‌گیری کند و سکوت آنها معنادار است. تحقیقات اف بی آی به موازات تحقیقات پلیس محلی درباره قتل انجام می‌شود. خانواده قربانیان درخواست کرده‌اند که تحقیقات جنایی مرتبط با انگیزه نفرت انجام شود.

در بیانیه روز جمعه اوباما آمده است: اف بی آی در حال بررسی این مساله است که تیراندازی مرگبار روز سه‌شنبه به انگیزه نفرت ارتباطی دارد یا خیر. هیچ‌کس نباید در آمریکا به خاطر اینکه کیست، چه شکلی است و یا اینکه چگونه عبادت می‌کند، هدف حمله قرار بگیرد. همانطور که شاهد بودیم جمعیت زیادی در مراسم تدفین این جوانان آمریکایی شرکت کردند و این نشان می‌دهد که ما یک خانواده آمریکایی هستیم.

تحقیقات اف بی آی و بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری آمریکا در حالی انجام می‌شود که گروه‌های مسلمان در سراسر آمریکا و جهان فشارهای خود را افزایش داده‌اند و از عدم شفافیت کافی در این پرونده شکایت می‌کنند. سه دانشجو به نام‌های "یُسر محمد ابو صالحه" 21 ساله، همسرش "ضیا شادی برکات" 23 ساله و خواهر وی "رزان محمد ابو صالحه" 19ساله در مجتمع مسکونی خود در نزدیکی دانشگاه کارولینای شمالی به ضرب گلوله کشته شدند. قاتل آنها "کرگ هیکز" 46 ساله پس از کشتن آنها خود را تسلیم پلیس کرد.

بازجویان پرونده فاش کردند که از منزل مسکونی هیکز ده‌ها وسایل آتش‌زا از جمله تفنگ و مسلسل کشف و ضبط کرده‌اند. همچنین مهمات و خشاب‌های پر بسیاری از این مکان کشف شد.

طبق گزارش هیکز 46 ساله سوابق بسیاری از درگیری خشونت‌آمیز بر سر جای پارک داشته است اما خانواده قربانیان تاکید دارند که وی به خاطر مسلمان بودن با آنها درگیر شده است.

کد خبر 287132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha