همشهری آنلاین: شبکه الجزیره گزارش داد: رسانه‌های آمریکایی از پوشش کشتار بی‌سابقه مسلمانان در کارولینای شمالی خودداری می‌کنند.

Muslims

وجد وقفی خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره، در آمریکا درباره قتل سه مسلمان در کارولینای شمالی گفت: جنایت بی‌سابقه اعدام دسته جمعی در کارولینای شمالی، مسلمانان را در آمریکا شوکه کرد. اما رسانه‌های آمریکایی از پوشش گسترده این جنایت خودداری می‌کنند.

ضیاء برکات و همسرش یسری محمد ابوصالحه و رزان محمد ابوصالحه در تیراندازی یک مرد آمریکایی به آنها از ناحیه سر جان باختند. ضیاء و یسری دو ماه پیش ازدواج کرده بودند و قصد داشتند برای کمک به آوارگان سوری به ترکیه بروند. رزان نوزده ساله هم دانشجوی مهندسی معماری بود.

در ادامه این گزارش آمده است: کریگ استفان هیکس عامل این جنایت خود را تسلیم کرد. چهارم ماه آینده زمان برگزاری جلسه دادگاه او برای مشخص شدن انگیزه این جنایت تعیین شد. پلیس شهر چپل هیل در گزارش اولیه خود تاکید کرد انگیزه‌های مختلف درباره این جنایت را بررسی خواهد کرد، اما احتمالا علت این جنایت اختلاف بر سر جای پارک خودرو بوده است. شورای روابط آمریکا و اسلام که وکلایی را برای دفاع از خانواده های قربانیان معرفی کرد، معتقد است این جنایت به علت نفرت از مسلمانان انجام شده است. این شورا از دفتر دادستانی فدرال آمریکا خواست به مقامات محلی در تحقیقات درباره این پرونده کمک کند. اما به نظر می‌رسد این درخواست در شرایط کنونی عملی نخواهد شد. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید مشارکت مقامات فدرالی در تحقیقات این پرونده را رد کرد.

نهاد عوض رئیس شورای روابط آمریکا و اسلام به الجزیره گفت: خانواده قربانیان به ما گفتند قاتل قبلا قربانیان را تهدید کرده بود.

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: کریگ در صفحه شخصی اش در فیس بوک از نفرت از همه ادیان سخن گفته است. او طرفدار فیلم های قتل و جنایت بوده است. شماری از دانشجویان دانشگاهی که قربانیان در آن تحصیل می کردند، کریگ را تروریست توصیف کردند. بدون شک مسلمانان مقیم آمریکا صرفنظر از نتیجه تحقیقات این پرونده، با نوع جدیدی از نگرانی روبرو هستند.

مسلمانان آمریکا سخنان مقامات رسمی را مبنی بر اینکه اختلاف بر سر جای پارک خودرو علت این جنایت بوده است، باور نمی کنند. بسیاری از شهروندان آمریکایی هم معتقدند این جنایت با انگیزه های نژادپرستانه بوده است. فضای رسانه های آمریکا به نفرت افکنی علیه مسلمانان دامن می زند. قاتل در درگیری با این خانواده به اسلام و مسلمانان ناسزا گفته بود.

کد خبر 287017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha