همشهری آنلاین: بی‌نتیجه ماندن گفتگوها درباره بحران مالی یونان، منجر به کاهش ارزش یورو شد. مذاکرات یونان و کشورهای وام دهنده اروپایی برای تعیین شروط جدید در خصوص بازپرداخت بدهی های آتن بدون نتیجه ماند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، این مسئله باعث شد تا نرخ برابری یورو در بازارهای مالی آسیا دوباره کاهش یابد. اوایل روز پنجشنبه، هر یورو در بازارهای مالی توکیو معادل یک دلار و سیزده سنت معامله شد.

این در شرایطی است که هر یورو قبل از این در نیویورک، یک دلار و سی دو سنت ارزش داشت.

بازارهای مالی دنیا از نزدیک، مذاکرات بر سر شروط پرداخت کمک مالی به یونان را زیر نظر دارند. دوره فعلی پرداخت کمک های مالی به یونان، اواخر ماه فوریه به پایان می رسد. اگر شرایط پرداخت کمک مالی بعد از این زمان تمدید نشود، یونان از پرداخت بدهی هایش ناتوان خواهد بود.

جروم هیوز خبرنگار شبکه گزارش داد این برای نخستین بار بود که «یانیس واروفاکیس» وزیر دارایی یونان با همتایان خود در هجده کشور عضو منطقه یورو یکجا دیدار می کرد. یونان خواستار آن شده است که از مجموع کمک های مالی به ارزش دویست و چهل میلیارد یورو که در قالب وام و تسهیلات به این کشور پرداخت شده است ، سی درصد آن بخشوده شود و برای بازپرداخت بقیه این مبلغ نیز شروط تازه ای تعیین شود.

یونان این میزان پول را به دیگر کشورهای منطقه یورو، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا بدهکار است. آلمان، بزرگترین کشور وام دهنده به یونان حاضر نیست دوباره بر سر شروط پرداخت کمک مالی مذاکره کند. بدین ترتیب، پرداخت کمک های بین المللی به آتن تا پایان این ماه متوقف خواهد شد.

کد خبر 287002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha