همشهری آنلاین: شرکت سازنده اپلیکیشن پیام فوری لاین (Line) اعلام کرده مبلغ ۴۲ میلیون دلار برای تبدیل این اپلیکیشن به یک محصول سبک زندگی سرمایه گذاری کرده‌است.

line-application

به گزارش تک‌کرانچ، این سرمایه گذاری تحت عنوان Line Life Global Gateway قصد دارد تا لاین را از یک اپلیکیشن پیام فوری به یک اپلیکیشنی تبدیل کند که در زمینه‌های مختلف سبک زندگی فعال باشد و وابستگی درآمد این محصول را به حوزه پیام‌رسانی کم کند. قرار بود لاین چند ماه پیش برای عرضه در بازارهای بورس آماده شود اما «تاکشی ایدزاوا» مدیرعامل لاین گفته بود شرکتش قصد دارد تا ورود کامل لاین به تمام کشورهای جهان و تبدیل آن به یک «دروازه موبایلی سبک زندگی» عرضه سهام خود را به تعویق بیندازد.

هنوز جزئیات محصولاتی که قرار است تحت این پروژه عرضه شوند منتشر نشده اما لاین به تازگی اولین تلاش‌ها در این راستا را با خرید سرویس موسیقی MixRadio از مایکروسافت و خرید سهام و سرمایه‌گذاری در دو شرکت بازی سازی Gumi و 4:33 Creative Lab Game Studio شروع کرده‌است.

همچنین لاین به تازگی سرویس پرداخت موبایلی به نام LinePay راه اندازی کرده‌است. این سرویس در حال حاضر در ژاپن به چندین سرویس مختلف نظیر سفارش غذا و تاکسی متصل شده‌است. محصول دیگر لاین به نام Line TV به تازگی در تایلند شروع به کار کرده‌است و مانند سرویس‌های اشتراک فیلم نظیر یوتیوب کار می‌کند و به زودی قرار است برای پخش برنامه‌های تلویزیونی در چندین کشور آسیایی دیگر مورد استفاده قرار گیرد. 

با این حال لاین که در ژاپن، تایوان و تایلند اپلیکیشن برتر پیام‌فوری است، هنوز در بازار اپلیکیشن‌های پیام فوری در کشورهای دیگر با رقبایی نظیر وی‌چت با ۴۶۸ میلیون و واتس‌اپ با ۷۰۰ میلیون کاربر روبرو‌است.

کد خبر 286771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha