همشهری آنلاین: آیت‌الله علوی‌ گرگانی با بیان این‌که «مسئولین در حفظ و برکات انقلاب کوتاهی نکنند»، گفت: نظام جمهوری اسلامی نسبت به نظام‌های دیگر در مسیر حق و ولایت است، بنابراین باید این مسیر را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علوی‌ گرگانی مرجع تقلید در دیدار با روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار کرد: دهه فجر و پیروزی انقلاب یادآور خاطرات، رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان، زنان و جوانانی است که برای حفظ این انقلاب جان خود را فدا کرده‌اند.

علوی‌ گرگانی به حضور نهاد روحانیت در ارگان‌ها اشاره کرد و افزود: حضور روحانیون در ارگان‌ها نشان‌دهنده این است که روحانیت در راس انقلاب و فرزندان انقلاب هستند و وظیفه دارند ابعاد مختلف انقلاب را به جامعه نشر دهند.

وی با بیان این‌که «سپاه، مولود انقلاب و از عوامل حفظ انقلاب از آسیب‌هاست» بیان کرد: دهه فجر دهه روحانیت است، باید روحانیت با تمام وجود به این دهه اهمیت بدهد و به نشر آثار و برکات انقلاب اقدام کند و به آسیب شناسی انقلاب در جامعه بپردازد.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: در انقلاب شخص مطرح نیست، در انقلاب شعائر الهی، دین و برکات انقلاب مطرح است، انقلاب نعمت الهی است، این نعمت باید با قوت از سوی آحاد جامعه و به خصوص مسئولین حفظ و حراست شود و نباید نسبت به ارزش‌ها و برکات انقلاب بی‌تفاوت بود. بی‌تفاوتی نسبت به آن کفران را به همراه خواهد داشت و نتیجه کفران نیز خسران و افسوس است.

آیت‌الله علوی‌ گرگانی گفت: لازم است مسئولین نظام بیشتر با رهبر انقلاب در ارتباط باشند و افکار و رهنمودها و منویات ایشان را در جامعه به اجرا در بیاورند و پیرو محض ولایت فقیه باشند تا نظام و انقلاب و جامعه اسلامی کمتر دچار آسیب شود.

کد خبر 286711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha