یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

«آشوراده سهم محیط‌زیست است»؛ این یکی از ده‌ها پلاکاردی بود که روز گذشته فعالان محیط‌زیست در پارک پردیسان در دست داشتند تا بالاترین مقام سازمان حفاظت محیط‌زیست را به لغو تفاهمنامه‌ای مجاب کنند که بنا به اعتقاد کارشناسان و صاحب‌نظران محیط‌زیست جز نابودی یکی از مهم‌ترین ذخیره‌گاه‌های زیستکره پیامد دیگری ندارد.

روز گذشته همايشي با حضور ده‌ها استاد، كارشناس و فعال محيط‌زيست در سالن اجتماعات سراي محله شيراز جنوبي واقع در پارك نظامي‌گنجوي برگزار شد. هدف از برگزاري اين همايش اعتراض به تفاهمنامه‌اي است كه براساس آن قرار است جزيره آشوراده براي اجراي طرح گردشگري به بخش خصوصي واگذار شود.

طرح گردشگري در جزيره آشوراده كه 14سال پيش نوشته شد تا‌كنون 3بار تا آستانه اجرا پيش رفته، اما هر بار با اعتراض جامعه دانشگاهي و نخبگان محيط‌زيست مواجه شده اما نكته قابل تامل اينكه بدنه كارشناسي سازمان حفاظت محيط‌زيست همواره در كنار ساير معترضان با اين طرح مخالفت كرده است. باوجود اين، رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست كه پيش از اين و در زماني كه رياست كميته محيط‌زيست شوراي شهر را برعهده داشت و با اين طرح به‌شدت مخالفت كرده بود، اكنون بر اجراي اين طرح مغاير با معيارها و استانداردهاي جهاني محيط‌زيست پافشاري مي‌كند.

بابك توتونچي، دبير ستاد مردمي نجات آشوراده با اعلام اينكه از 13تا 20بهمن‌ماه جاري را هفته نجات آشوراده اعلام كرده‌ايم، به همشهري گفت: پس از برگزاري همايش، فعالان و دوستداران محيط‌زيست با تجمع در پارك پرديسان، خواسته‌هايشان را به اطلاع مسئولان محيط‌زيست رساندند و قرار شد در همين رابطه جلسه‌اي در آينده نزديك در دفتر معاونت محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت برگزار شود.

کد خبر 286598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha