رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در دفاع از طرح «آسمان آبی، زمین پاک» گفت: شکل‌گیری چنین کمپینی با حمایت شورای شهر و براساس مصوبه این شورا بوده است.

طرح آسمان پاک

حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالمقيم ناصحي از لزوم ترويج و اصلاح فرهنگ ترافيك در سطح شهر تهران سخن گفت و بي‌توجهي به اين موضوع را عامل افزايش تصادفات و خسارات جاني ومالي شهروندان دانست. وي به نهادينه‌شدن فرهنگ بستن كمربند ايمني در سايه آموزش و تبليغات گسترده ظرف كمتر از يك سال اشاره كرد و گفت: پس بدين طريق مي‌توانيم با رعايت قوانين مانند رانندگي بين خطوط كه يكي از شعارهاي اصلي كمپين آسمان آبي، زمين پاك است، اين مهم را نيزبه‌صورت فرهنگ درآوريم.

رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران يكي ديگر از اهداف اين كمپين را تفكيك زباله از مبدأ دانست وگفت: در چند سال گذشته در سفري كه به كشورهاي اروپايي همچون آلمان و ايتاليا داشتم ديدم كه در اين كشورها مخازن زباله و پسماند اعم از كاغذ، شيشه و غيره هركدام با رنگ‌هاي متفاوت در شهر مشخص شده بود و با آموزش‌هاي لازم شهروندان مجاب به تفكيك زباله از مبدأ شده بودند.

اين درحالي است كه به گفته ناصحي در شهر تهران به‌دليل تفكيك نشدن زباله‌ها كار جمع‌آوري و انتقال روزانه 7هزارو442تن زباله به خارج از تهران با هزينه‌هاي سنگيني همراه است درحالي‌كه تفكيك زباله از مبدأ نتيجه سودآوري مي‌تواند به همراه داشته باشد. به همين دليل به گفته ناصحي شوراي شهر، سازمان پسماند را موظف كرده تا 10درصد از بودجه خود را به كارهاي فرهنگي اختصاص دهد و به شهروندان آموزش‌هاي لازم درباره لزوم و اهميت تفكيك زباله از مبدأ ارائه شود.

کد خبر 286066

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha