پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت امروز جهاد دانشگاهی تبلور خودباوری ملت ما، تجسم شعار متعالی توانستن و نقطة امیدی برای تحقق جامعة آرمانی مبتنی بر علم و فرهنگ است

آقای احمدی نژاد در جمع مدیران و مسئولان پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی افزود: دستاوردهای جهاد دانشگاهی در 27 سال گذشته بی نظیر بوده است و همین نشان می‌دهد که باید خودمان را باور کنیم و به خودمان متکی باشیم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را از رویش ها و ثمرات بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: آنچه امروز در کشور ما به نام جهاد دانشگاهی شکل گرفته است آرزوی 200 ساله دلسوزان و علاقه مندان به سرنوشت ایران بوده است.

وی رقابت اصلی را در دنیای امروز، در عرصة علم، فناوری و فرهنگ دانست و گفت: بر خلاف ظاهر قضایا که خیلی ها تصور می کنند سلطة اقتصادی یا سیاسی موجب استمرار یک حاکمیت و یا تمدن می شود، آنچه آینده را می سازد و ماندگار می شود جاری شدن در عرصة علم، دانش و فناوری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای تولید یک فرهنگ پویا و ماندگار نیازمند عواملی هستیم، افزود: مهم ترین عامل در این بین، خودباوری است یعنی باور داشتن به داشته ها و سابقة خود و به اینکه می توانیم.

احمدی نژاد ایران را کانون جوشش علم و اندیشه و پایة فناوری های امروز جهان توصیف کرد و گفت: در طول هفت هزار سال تاریخ ایران، این مطلب ثابت شده که وجهة اصلی ملت ایران وجهة فرهنگی بوده است، ما همواره ملتی مؤمن ، معتقد ،کمال جو و پایبند به ارزشها داشتهایم.

وی افزود: در تاریخ ما یا ثبت نشده و یا کمتر ثبت شده است که کسی از ایران برخیزد و کارهای غیراخلاقی و جنایاتی انجام دهد اما در مقابل، هزاران هزار انسان از این سرزمین برخاسته اند که همواره نام آنها در عرصه علم ، دانش و فرهنگ و انسانیت می درخشد.

رئیس جمهور بر حفظ آرمان های بلند انقلابی و اسلامی ملت ایران که همان آرمان بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) است تأکید و تصریح کرد: اگر می خواهیم بمانیم و تأثیرگذار باشیم، باید این آرمانها را حفظ کنیم و به خودمان برگردیم و بر ویژگی های فرهنگی خود اصرار و پافشاری کنیم.

احمدی نژاد خدا را سپاس گفت که امروز بعد از 27 سال شاهد شکوفایی یک جوانه و نهادی چون جهاد دانشگاهی است که همة این ویژگی ها را در خود جمع کرده است.

رئیس جمهور امروز را یکی از بهترین روزهای عمر خود دانست و گفت: گر چه با فعالیتهای این مرکز از قبل آشنا بودم اما وقتی امروز از نزدیک این فعالیت ها را مشاهده کردم حس و حال دیگری به من دست داد.

وی افزود: وقتی آدم به اینجا می آید شوق و شعف خاصی به او دست می دهد و امید ما را برای تحقق آرمانهای انقلاب صد برابر می کند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هدف از تشکیل جهاد دانشگاهی ارائه الگوی دانشگاه اسلامی بوده است گفت: اگر سالها افرادی برای طراحی نظام دانشگاهی نشستند و الگویی در اختیار نداشتند، امروز اعلام می کنم که ما الگوی زنده و قابل تکثیر در این زمینه در اختیار داریم که نام آن جهاد دانشگاهی است.

احمدی نژاد تقویت پیوند روحیه و فضای آرمانی و فرهنگ جهادی را با بدنة دانشگاه ها از وظایف دولت برشمرد و تصریح کرد: برقراری پیوند گسترده و عمیق میان کارهای شما جهادگران جهاد دانشگاهی و صنعت کشور نیز دیگر وظیفة ماست و من از همین جا حمایت مستحکم، پایدار و نامحدود از فعالیتهای شما را اعلام می کنم.

وی از جهادگران جهاد دانشگاهی خواست برنامه های خود را در قالب طرحی دقیق ارائه کنند و نگران تأمین منابع نباشند.

احمدی نژاد در این خصوص تأکید کرد: من همة منابع لازم را تأمین می کنم و شما نیازی نیست نگران تأمین منابع برای پیشبرد فعالیتهای علمی خود باشید و مثل گذشته پشت در سازمان منحل شدة مدیریت صف بکشید.

رئیس جمهور بر حفظ و تسری فرهنگ و روحیة جهادی تأکید و تصریح کرد: در دنیای قدرتهای بزرگ امروز که سیاستشان دروغ و فریب و مایة کینه ورزی است و علمشان برای فریب و ثروت اندوزی و حتی بهداشت و داروسازی شان نیز برای آزمایش روی ملتها و ایجاد بازار است راهی جز پیگیری راه انبیا و آرمانهای آنها وجود ندارد.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه این قدرتها و نظام سلطه جز هلاکت، انحطاط و سقوط فوج فوج جامعة بشری چیزی باقی نگذاشته اند افزود: هر ملتی هم که بخواهد این غشای عظیم را بشکند مورد هجوم تبلیغاتی قرار می گیرد؛ در واقع آنها هیچ عرصه و حریمی را سالم نگذاشته و همه چیز را پایمال کرده اند.

رئیس جمهور بالندگی همیشگی ملت ایران را به دلیل ویژگی ها و آرمان های فرهنگی اش دانست و گفت: این همان چیزی است که دشمنان هدف قرار داده اند و در رأس همة آنها می خواهند خودباوری را از ملت ایران بگیرند.

رئیس جمهور پیش از سخنان خود از خانواده های شهدای جهاد دانشگاهی و جهادگران نمونه با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور هم طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در سخنانی گزارشی از عملکرد این نهاد ارائه کرد و کمک بیشتر دولت را برای افزایش کارهای تحقیقاتی و دیگر فعالیتها خواستار شد.
محمود احمدی نژاد در جمع مدیران و مسئولان پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی افزود: پیشنهاد می کنم که به زودی جلسه‌ای نیم روزه یا یک روزه با حضور مدیران ارشد دولتی و مدیران بخش های مختلف جهاد دانشگاهی برگزار شود تا مدیران پرتلاش جهاد توانمندی خود را به درستی و دقیق توضیح دهند.

رئیس جمهور گفت:برای نمونه وقتی وزیر نفت ما بداند که متخصصان جهاد  دانشگاهی با قیمتی پایین تر و حتی هم قیمت با خارجی ها دکل می سازند دیگر نمی رود و نباید برود از آن سوی مرزها خرید کند.

آقای احمدی نژاد با تشکر از تلاشهای صورت گرفته در بخش های مختلف جهاد دانشگاهی تصریح کرد: دولت قدردان این تلاشهاست و با تمام وجود از تلاشگران این عرصه حمایت می کند و من شخصاً از این زحمات سپاسگزارم و دست تک تک زحمت کشان این عرصه را می بوسم.

 

کد خبر 28603

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز