پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران، عصر پنجشنبه گفت: آزاد سازی کشور و نظام اجرایی از قید و بند مطالبات پایان ناپذیر احزاب، از سر فصل‌های مهم دولت نهم است.

 به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد، در همایش بزرگ مبلغین ماه مبارک رمضان در حوزه علمیه قم، افزود: دولت، فشارها را تحمل می‌کند، اما تاکنون یک ریال به اینها باج نداده و تا آخر هم نخواهم داد.

احمدی نژاد، تصریح کرد: بعد دیگر آزادسازی ملت از برخی قیود، این بود که ما، مردم را ازاسارت کسانی که خود را مالک مردم می‌دانستند، رها کردیم.

وی، بااشاره به این که رییس جمهور، استانداران و همه مقام‌های کشور، "نوکر مردم" هستند، افزود: کسانی که در کنار مردم نیستند، عضو این دولت نیز نمی‌باشند و به این دولت تحمیل شده‌اند.

وی، همچنین با اشاره به بستن درهای حرم حضرت معصومه (س) هنگام زیارت افزود: معنی ندارد، که درهای حرم، هنگام زیارت نوکر مردم بسته شود، آیا، برای تک تک مردم نیز حرم قرق می‌شود؟
احمدی نژاد، بابیان این که مگر شاه می‌خواهد به زیارت بیاید که درهای حرم بسته می‌شود؟ ، افزود: این معنی ندارد، باید قید و بندها کنار زده شود، چرا که ملت ایران بهترین ملت است و سختی‌ها را تا به امروز تحمل کرده است.

رییس جمهور، با اشاره به این که، "این ملت، امثال بنده را از آن زیر زیرها به اینجا رسانده است"، تصریح کرد: چنین برخوردهایی، باقی مانده اخلاق طاغوت است و باید همت کنیم تا ریشه کن شود.

احمدی نژاد، همچنین در خصوص موضوع هسته‌ای نیز گفت: برخی درکشور برخلاف قانون در این خصوص به دولت فشار می‌آوردند و فشارهایی که دولت از داخل تحمل کرد، به مراتب شدیدتر از فشارهای خارجی بود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد:برخی در داخل، حرف‌های دشمن را تکرار و آن را به ملت ایران تحمیل می‌کردند، به دشمنان راپورت می‌دادند. امیدواریم روزی فرارسد که وزارت اطلاعات گزارش‌های مربوط به‌آن را در اختیار مردم قرار دهد.

احمدی نژاد، با بیان این که، برخی برای رسیدن به قدرت، اقدام‌های مختلفی را انجام می‌دهند، افزود: اینها، خیال کردند، که اگر احمدی نژاد را کنار بزنند، خودشان سرکار می‌آیند، درحالی که نمی‌دانند، ملت ایران صدها احمدی نژاد دارد.

وی افزود: مخالفان دستیابی ایران به چرخه سوخت هسته‌ای، آبروی خودشان را با صدور قطعنامه بردند، جبهه خود را تضعیف کردند و امروز نیز تلاش می‌کنند، تا بانک‌های مختلف، همکاری خود را با ایران ضعیف کنند.

رییس جمهور، همچنین پیروزی هسته‌ای ملت ایران را به مراتب بزرگ تر از نهضت ملی نفت خواند و گفت: امروز، مردم ما، صاحب چرخه سوخت هسته‌ای هستند و بدخواهان ما می‌دانستند که اگر ایران از این پل عبور کند، سرآغاز رهایی ملت‌های عالم است.

وی اظهار داشت: ما، امروز آمادگی داریم، تا زیرنظر آژانس به همه ملت‌ها خدمات هسته‌ای صلح آمیز بدهیم و آن‌ها نیز از این دانش در زمینه‌های مختلف نظیر پزشکی بهره‌مند شوند.

احمدی نژاد، همچنین در خصوص توجه دولت به حوزه‌های علمیه گفت: دولت همان گونه که به برنامه‌های توسعه مادی، امکانات و بودجه می‌دهد، به توسعه معنوی جامعه نیز توجه دارد و به تناسب بودجه اختصاص خواهد داد.

احمدی نژاد، همچنین افزود: روزی را می‌بینم که در آینده نزدیک از همین سرزمین، علما برای تبلیغ تجهیز شوند و به اقصی نقاط جهان هجرت کنند و ما باید خود را برای آن روز و تحقق آرمان‌های الهی آماده کنیم.

کد خبر 30784

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز