همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر وحدت مسلمانان، حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه پاکستانی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه،«مرضیه افخم»در پی حمله تروریستی روز گذشته علیه نمازگزاران شیعه در شهر شکارپور واقع در ایالت سند پاکستان، این حادثه را که موجب شهادت بیش از 60 نفر و مجروح شدن بیش از 50 نفر از شیعیان پاکستان شده است، محکوم کرد .


سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تسلیت و همدردی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با خانواده‌ها و بازماندگان شهدای این واقعه، ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی علیه مردم بی گناه از هر قوم و مذهبی در پاکستان را محکوم کرده و آن را مغایر با آموزه‌های دین مبین اسلام و ارزش های انسانی می‌داند .

افخم با اشاره به ضرورت مقابله با افراط گرایی و تحرکات تروریستی، بر همکاری و همبستگی کشورهای منطقه در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و همچنین حفظ وحدت در میان مسلمانان جهان در مقابل اقدامات تفرقه افکنانه دشمنان امت اسلام تاکید کرد.

به گزارش ایرنا انفجار تروریستی ظهر روز جمعه در حسینیه شیعیان در شهر 'شکارپور' واقع ایالت سند پاکستان بیش از 60 کشته و ده‌ها مجروح برجای گذاشت.

بعد از حادثه تروریستی علیه مدرسه پیشاور که روز 25 آذر ماه سال جاری رخ داد و موجب کشته شدن دست کم 150 نفر شد، حمله تروریستی امروز به حسینیه شهر شکارپور، خونین ترین حادثه تروریستی پاکستان در چندماه اخیر محسوب می‌شود.

گروهک تروریستی موسوم به 'جندالله' مسوولیت اقدام تروریستی روز جمعه علیه شیعیان را برعهده گرفته است. این گروهک تروریستی یکی از شاخه‌های منشعب از گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان است که سال گذشته میلادی، از گروه تروریستی داعش اعلام حمایت کرد.

کد خبر 285870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha