همشهری‌آنلاین: رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران معتقد است نقشی که امروز جامعه خبررسانی کشور ایفا می‌کند، بیشتر در حوزه‌ انفعالی قرار گرفته است.

احمد مسجدجامعی رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران گفت: امروز احساس می‌شود حیثیت خبررسانی آن‌چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و واقعیت آن است نقشی که امروز جامعه‌ی خبررسانی کشور ایفا می‌کند، بیشتر در حوزه‌ی انفعالی قرار گرفته است.

به گزارش  ایسنا‌ وی در سخنان خود در جمع اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران با تاکید بر اینکه امروز جایگاه و شخصیت خبرنگاران مورد سوال قرار گرفته است، اظهار کرد: ما در حوزه فعالیت‌های رسانه‌یی با اتکا به قوانین از بیشترین حمایت‌ها برخور‌داریم.

وی با اشاره به اینکه در قانون مساله‌ی آزادی هم‌تراز با تمامیت ارضی مطرح شده است تصریح کرد: هیچ مساله‌ای بالاتر از قشر تمامیت ارضی نیست، آنجا که از هویت کشور سخن به میان می‌آید و تمامیت ارضی مطرح می‌شود، نگاه قانون‌گذار تمامیت ارضی هم‌تراز آزادی بوده است.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نماد آزادی در حوزه‌ی کلام، ‌نوشتار و گفتار است و این نوشتار و گفتار در صورت‌های مختلف عرضه می‌شود که از مرسوم‌ترین آن‌ها در حوزه‌ی رسانه‌ها است.

مسجدجامعی با بیان اینکه در صورت تخلف رسانه باید برخورد لازم صورت گیرد تصریح کرد: مساله اصلی اینجاست که نسبت تخلف و برخورد چگونه باید باشد؟

او ادامه داد: در قانون مطبوعات برای تخلفات ابتدا تذکرات شفاهی، ‌کتبی و اخطار داده می‌شود و سپس با توقیف موقت به دادگاه می‌رود اما اگر یک باره به توقیف بپردازند ما شاهد مرگ رسانه‌ خواهیم بود.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نحوه‌ی فعالیت‌های این وزارتخانه در دولت قبلی تصریح کرد: در دوره‌ی وزارت بنده مجوز با اجماع صادر می‌شد، نحوه‌ی تعامل و همچنین رعایت قانون به شکل دیگری صورت می‌گرفت؛ ما در خصوص مطبوعات با وجود اختلاف نظرها به اجماع می‌رسید‌یم.

مسجدجامعی تصریح کرد‌:‌ شیوه‌ای که امروز اجرا می‌شود به نظر یک تفسیر جدید از قانون است که با روح قانون اساسی همخوانی ندارد و نمی‌توان از آن به خوبی استفاده کرد.

کد خبر 28519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز