همشهری آنلاین: معاون مسافری راه آهن از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از شنبه خبر داد و گفت: اوج تردد قطارهای مسافری از ۲۵ اسفند آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

train

به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدمحمد راشدی در نشست خبری افزود: بلیت قطارهای نوروزی روز های 4 ،5 و 6 بهمن، به صورت اینترنتی و روزهای 5 ، 6 و 7 بهمن به صورت حضوری از طریق دفاتر مسافرتی به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه فروش اینترنتی 12 ساعت قبل از اغاز فروش آژانس ها آغاز می شود، گفت: از روز شنبه 4 بهمن برای محورهای شمال، شمال غرب و محور آذربایجان، پیش فروش بلیت از ساعت 19 به صورت اینترنتی آغاز می شود.

معاون مسافری شرکت راه آهن افزود: برای محور جنوب، جنوب شرق، بندرعباس، زاهدان، کرمان، اصفهان، شیراز و اهواز از ساعت 19 روز یکشنبه 5 بهمن پیش فروش اینترنتی بلیت قطارآغاز می شود و برای محور خراسان ، تهران- مشهد آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت از ساعت 19 روز دوشنبه 6 بهمن خواهد بود.

راشدی تاکید کرد: پیش فروش بلیت برای قطارهای کمربندی به مقصد مشهد از دیگر شهرها در روز پیش فروش بلیت هر محور انجام می‌شود.

وی افزود: پیش فروش بلیت قطارها از طریق دفاتر و آژانس های مسافرتی از ساعت 7 یکشنبه 5 بهمن برای محورهای شمال، شمال غرب و آذربایجان، از ساعت 7 صبح دوشنبه برای محور جنوب، جنوب شرق و از ساعت 7 سه شنبه برای محور خراسان و تهران - مشهد از طریق دفاتر فروش بلیت انجام می شود.

  • صدای مسافر، آماده پاسخگویی به شکایات

معاون مسافری شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه صدور بلیت بر اساس شماره کد ملی است ، گفت : به سامانه ثبت احوال متصل هستیم و هر فردی با کد ملی می تواند بلیت خریداری کند و مسافران حتما کارت ملی ، همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: امسال سهمیه فروش اینترنتی بلیت 50 درصد است و 50 درصد دیگر را برای فروش بلیت دفاتر مسافری در نظر گرفتیم در حالی که سال گذشته سهم بلیت اینترنتی 25 درصد بود.

معاون مسافری شرکت راه آهن با اشاره به نظارت نامحسوس در ایستگاهها و داخل قطار گفت: به منظور صیانت از حقوق شهروندی، سامانه صدای مسافر را راه اندازی کرده ایم و شماره تلفن 5149 از تهران و 5149-021 از تمام نقاط ایران آماده پاسخگویی به شکایات و اطلاع رسانی قطارهاست.

معاون مسافری شرکت راه آهن گفت: همچنین به منظور رعایت حقوق شهروندان ، ساعت ورود قطار به مقصد بر روی بلیت درج می شود و جدولی دارد که بر حسب ساعت تاخیر از 50 تا 100 درصد نرخ بلیت به مسافران بازگردانده می شود.

معاون مسافری شرکت راه آهن با اشاره به پیش فروش بلیت قطارهای بین المللی گفت: در مسیرهای تهران- آنکارا و تبریز- وان از ساعت هشت و نیم روز چهارشنبه 8 بهمن صبح در دفاتر فروش بلیت انجام می شود.

راشدی تصریح کرد: هیچگونه افزایش قیمتی در پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی نخواهیم داشت.

کد خبر 285054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha