چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرویز داودی معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه 17 مرداد، از نخست وزیر عراق در محل نهاد ریاست جمهوری در تهران استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، نوری المالکی در دومین سفر خود به ایران‌ از زمان تصدی پست نخست وزیری عراق، در صدر یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

در آیین استقبال رسمی از نخست وزیر عراق ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد و پس از آن، داودی و المالکی از گارد احترام مستقر در جایگاه سان دیدند.

پس از برگزاری آیین استقبال رسمی و معرفی هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور، نخست وزیر عراق و معاون اول رییس جمهوری ایران در گفت و گو با خبرنگاران اهداف این سفر را تشریح کردند.

نوری المالکی که وزیران خارجه، حمل و نقل ، علوم و فناوری، جوانان و ورزش و وزیر مشاور در امور امنیت ملی وی را در این سفر همراهی می‌کنند در مدت اقامت خود در تهران با مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار و درخصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و جهان اسلام تبادل نظر خواهد کرد.

دیدار با مقام معظم رهبری ، رییس جمهوری ،رییس قوه قضائیه، رییس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رییس جمهوری، دبیرشورای عالی امنیت ملی و وزیر امور خارجه از جمله دیدارهای نوری المالکی در این سفر اعلام شده است.

کد خبر 28499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز