مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خط سه مترو تهران با ۳۷ کیلومتر طولانی‌ترین خط ریلی کشور است که قبلا ۲۰ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده است و ۱۷ کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان سال ۹۳ آماده بهره برداری می‌شود.

مترو

به گزارش ايسنا، معاون عمرانی وزیر کشور به همراه مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه از کارگاه بخش شمالی خط سه مترو تهران به طول 18 کیلومتر بازدید و بر افتتاح این خط تا پایان امسال تاکید کرد.

هوشنگ خندان دل با اشاره به ضرورت توسعه سیستم‌های ریلی در شهرهای بزرگ کشور به ویژه در تهران به عنوان پایتخت گفت: با توجه به وجود مشکلات روزمره مردم برای رفت و آمد با توسعه خطوط ریلی می‌توان این مشکلات را به صورت موثر حل کرد. قطعا با توسعه خطوط مترو علاوه بر دادن امکان به شهروندان برای برنامه ریزی در سفرهای درون شهری خود، امکان رفع معضل آلودگی هوا نیز به وجود می‌آید.

وی افزود: توجه به پروژه‌های ریلی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است که در وزارت کشور نیز به این موضوع نگاه ویژه‌ای داریم. قطعا از همه توانایی‌ها و اختیارات برای سرعت دادن به انجام پروژه‌های ریلی استفاه می‌کنیم و تاکنون نیز از تمام امکانات و اعتبارات برای توسعه هرچه سریعتر خطوط متروی تهران استفاده کرده‌ایم.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به تکمیل 18 کیلومتر از بخش شمالی خط سه مترو تهران ظرف مدت هشت ماه، گفت: رکوردی که در اجرای عملیات مهندسی این پروژه به دست آمده قطعا قابل تقدیر است که نشان دهنده رسیدن به یک دوره بلوغ قابل اتکا در این صنعت به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: قطعا خط سه متروی تهران به عنوان مهمترین خط ریلی پایتخت که منتهی‌الیه جنوبی شهر را به شمال آن وصل می‌کند، با توجه به امکان رینگ شدن آن با خط یک و طولانی ترین خط متروی کشور یکی از دستاوردهای بزرگ شرکت مترو تهران است.

خندان دل افزود: دولت نیز با حمایت از شرکت متروی تهران امیدوار است خطوط متروی تهران هرچه زودتر تکمیل شود تا امکان بهره مندی از حمل و نقل عمومی برای شهروندان امکانپذیر شود.

به گزارش ایسنا، معاون عمرانی وزیر کشور در خصوص تامین اعتبار 100 درصدی فرودگاه امام خمینی(ره) - پرند توسط دولت ، گفت: به دلایل متعددی پروژه‌های ریلی بدون هیچ تردیدی در اولویت برنامه‌های حمل و نقل عمومی کشور قرار دارد و باید در دولت و شهرداری و شورای شهر به تامین اعتبارات توسعه ریلی کشور توجه ویژه‌ای شود. قطعا با تکمیل سیستم متروهای اقماری امکان بسیار خوبی برای شهروندانی که برای کار بین داخل و حومه شهر در تردد هستند، فراهم می‌شود. در این زمینه شهرداری تهران علاوه بر نگاه ویژه به متروی درون شهری باید در خصوص تکمیل متروهای اقماری نیز گام‌های موثری بردارد و دولت نیز در این مسیر در کنار شهرداری خواهد بود.

در ادامه این بازدید هابیل درویش - مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه با اشاره به تکمیل بخش شمالی خط سه مترو ظرف مدت هشت ماه، گفت: بیش از 20 هزار نفر پرسنل به صورت مستقیم و غیر مستقیم به طور شبانه روزی در این پروژه فعالیت کردند تا امروز شاهد تکمیل 90 درصدی این بخش از خط سه مترو تهران باشیم.

وی افزود: خط سه مترو تهران با 37 کیلومتر طولانی‌ترین خط ریلی کشور است که قبلا 20 کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده است و 17 کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان سال 93 آماده بهره برداری می‌شود.

وی در خصوص تامین تجهیزات فنی و ایستگاه‌های خط سه مترو نیز ، گفت: خط سه مترو تهران از کمربندی آزادگان تا میدان قائم به طول 37 کیلومتر ادامه پیدا می‌کند و نیمه شمالی آن از مصلی تهران شروع و از خیابان بهشتی، سهروردی، چهار راه قصر، خیابان صیاد شیرازی، پل گیلان، میدان نوبنیاد، اقدسیه، ازگل و میدان قائم عبور می‌کند. این خط جنوب غرب تهران را به شمال شرق آن در شهرک قائمیه متصل می‌کند و در حال حاضر عملیات عمرانی تونلها به صورت 100 درصدی و پیشرفت کل پروژه تا بیش از 90 درصد انجام شده است.

وی تاکید کرد:‌ در نیمه شمالی خط سه مترو تهران رکوردهای بسیار خوبی از جمله ساخت و تکمیل 500 متر تونل در هر هفته به دست آمده و امیدواریم بتوانیم تجربیات مترو تهران را به سایر کلانشهرها منتقل کنیم. این خط در نیمه شمالی 11 ایستگاه دارد که تجهیزات آن به طور کامل تامین شده و همزمان با بهره برداری از این 18 کیلومتر تجهیزات فنی نیز به کارگیری خواهند شد، به طوری که تمام ایستگاه‌ها قبل از بهره برداری، پله برقی خواهند داشت.

در ادامه درویش با اشاره به پروژه‌های مشترک شرکت متروی تهران و حومه با وزارت کشور ، گفت: خط مترو حومه‌ای فرودگاه حضرت امام(ره) به طول 52 کیلومتر با 5 ایستگاه در حال حاضر پیشرفت 90 درصدی را داشته که در صورت تامین اعتبار 300 میلیارد تومانی توسط دولت می‌توانیم ظرف کمتر از پنج ماه این خط را به بهره برداری برسانیم. مسیر فرودگاه حضرت امام از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که یکی از آنها پیش بینی سرعت 120 کیلومتر در ساعت برای قطارهای آن و ساخت واگن‌های متفاوت برای این خط می‌باشد که کلیه اعتبار تامین واگن‌های این خط از محل فاینانس تامین می‌شود.

درویش به خط ویژه فرودگاه مهرآباد به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های در حال ساخت شرکت مترو اشاره کرد و افزود: خط ویژه فرودگاه مهرآباد در ادامه خط چهار مترو شهر تهران در حال ساخت است که قطارهای این خط به صورت جداگانه و متفاوت از واگن‌های سایر خطوط ساخته می‌شود که همزمان با اتمام عملیات عمرانی این واگن‌ها نیز به صورت کامل برای این خط تامین می‌شود. در حال حاضر نیز تجهیزات این خط به صورت کامل تامین شده و در انبارهای شرکت مترو تهران نگهداری می‌شود.

کد خبر 284832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha