همشهری آنلاین: به گفته سخنگوی انجمن هنرمندان نقاش، تابلوی نقاشی صادق تبریزی بعد از پایان نمایشگاه «فصلی از هنر» که در خانه هنرمندان ایران برپا شده بود، به سرقت رفت و به این هنرمند تحویل داده نشد.

نقاشی صادق تبریزی

به گزارش مهر؛ منیژه صحی سخنگوی انجمن هنرمندان نقاش درباره این سرقت توضیح داد: نمایشگاه «فصلی از هنر» که از سوی انجمن هنرمندان نقاش در خانه هنرمندان برپا شده بود، به پایان رسید و همه آثار به هنرمندان آن بازگردانده شد، به جز یکی از آثار متعلق به صادق تبریزی که این اثر به سرقت رفته و تحویل این هنرمند داده نشد.

وی افزود: آقای تبریزی دو اثر در این نمایشگاه داشتند که تنها یک اثر به او بازگردانده شده است.

صحی ادامه داد: در پیگیری هایی که داشتیم، از راننده وانت که این آثار را تحویل می داد، موضوع را جویا شدیم که ابتدا منکر تحویل گرفتن این تابلو شد و سپس در بررسی دوربین های مدار بسته خانه هنرمندان دیده شد که این اثر نقاشی‌خط صادق تبریزی در وانت بارگیری شده است و اکنون ما از راننده وانت شکایت کرده ایم و مراحل قانونی را طی می کنیم.

او درباره انتخاب فرد مطمئن برای تحویل آثار هنری به صاحبان اثر توضیح داد: این فرد را هنرمندان به ما معرفی کرده بودند و پیش از این بارها آثار هنری را جابجا کرده و به صاحبانشان تحویل داده بود.

صحی گفت: این اثر روز 19 دی ماه سرقت شده است و آقای تبریزی هم در جریان این موضوع هستند.

صحی قیمت این تابلو را در نمایشگاه «فصلی از هنر» 32 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: خرید و فروش این تابلو سرقت شده غیر قانونی است.

کد خبر 284825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha