همشهری آنلاین: بررسی‌های جدید نشان داد حدود نیمی از غذاهای فرآوری شده چینی از استانداردهای تاییدشده بین‌المللی برخوردار نیستند.

محصولات غذایی چینی استانداردهای بهداشتی ندارند

به گزارش ايسنا، دفتر شبکه خبری سی‌ان‌ان در هنگ کنگ در گزارشی منتشر کرد که طبق اعلام کارشناسان کنترل کیفیت، در 48 درصد از بازرسی‌ها، محصولات غذایی تولید شده در این کشور طی سال گذشته، استانداردهای بهداشتی لازم را نداشته و مورد تایید مشتریان نبوده است.

بر اساس این گزارش‌،‌ حتی برخی از کارخانه‌های موادغذایی در چین از استانداردهای بهداشتی اولیه نیز برخوردار نیستند تا جایی که کارکنان این کارخانه‌ها که مستقیما با مواد غذایی در ارتباط هستند، اصلی‌ترین اصول بهداشتی مثل پوشیدن دستکش را نادیده می‌گیرند.

در نمونه‌های آزمایشگاهی از این موادغذایی، وجود مقادیر غیرمعمول آنتی بیوتیک، مواد سنگین معدنی، باکتری و ویروس تایید شده که برای مصرف کنندگان بسیار خطرناک است. تخلفات دیگر این کارخانه‌ها شامل بسته‌بندی با برچسب‌های تقلبی، طعم و عطر غیرطبیعی و اضافه کردن آب به مواد غذایی دریایی برای حجیم تر شدن آن‌ها هستند.

به گزارش سی ان ان، طی سال‌های اخیر بسیاری از مردم به دنبال مصرف این مواد غذایی دچار مسمومیت‌های شدیدی شده‌اند. برای نمونه یکی از بزرگترین کارخانه‌های موادغذایی که مالکیت آمریکایی دارد در این کشور فعالیت می‌کند و به دلیل فروش گوشت‌های تاریخ گذشته به کمپانی‌های مک دونالد، استارباک و KFC متهم شناخته شده است.

یکی از کارشناسان این گزارش می‌گوید: تعداد زیاد کارخانه‌های موادغذایی در این کشور که رقمی بالغ بر 500 هزار مورد است و 70 درصد آنها کمتر از 10 کارمند دارند، انجام کنترل‌های بهداشتی را برای مسئولان و نیز شناخت محصولات سالم را برای خریداران خارجی با مشکل مواجه کرده است.

کد خبر 284759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha