همشهری آنلاین: سازنده‌ انیمیشن «بوستان سعدی ۲» وضعیت کنونی انیمیشن در ایران را در کل مثبت ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه به دلیل وجود بحران‌های مالی، پیشرفت خوب انیمیشن متوقف شده و حدود ۸۰ درصد جلوی کارها گرفته شده است.

انیمیشن بوستان سعدی

به گزارش ايسنا؛ ملوس مُراد كارگردان انيميشن بیان کرد: انیمیشن ایران در کل در وضعیت خوبی قرار دارد ولی اگر بحران مالی اجازه دهد، این وضعیت خوب متوقف نمی‌شود، متأسفانه در یک سال اخیر به خاطر بحران مالی، جلوی پیشرفت خوبی که داشت اتفاق می‌افتاد گرفته شده است.

وی افزود: امیدوارم که این بحران مالی برطرف شود؛ اگرچه مدیران و دست‌اندرکاران برای حل مشکلات مالی تلاش می‌کنند و این بحران فقط به وضعیت اقتصادی صداوسیما و یا حوزه انیمیشن مربوط نمی‌شود.

این انیمیشن‌ساز در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره‌ی حضور و مشارکت اسپانسرها در ساخت یک اثر انیمیشن اظهار کرد: اسپانسر می‌تواند مساله بحران مالی را نجات دهد اما مشکل اساسی این است که زمانی که یک اسپانسر از یک اثر انیمیشنی حمایت می‌کند می‌خواهد که خیلی زود نتیجه‌اش را ببیند اما انیمیشن به ویژه انیمیشن دوبعدی کاری نیست که بتوان در عرض یکی - دو روز آن را به سرانجام رساند.

وی افزود: یک سریال انیمیشنی به حداقل زمانی که برای ساخت نیاز دارد دو سال است و این مدت زمان برای اسپانسری که می‌خواهد زود به نتیجه برسد ضرر مالی است؛ به همین دلیل گرفتن اسپانسر برای انیمیشن به سختی انجام می‌شود و اسپانسرها ضرر مالی و زمانی را به ندرت می‌پردازند. در واقع انیمیشن نمی‌تواند زیاد جوابگوی اسپانسرها باشد.

مُراد در ادامه درباره دخالت اسپانسرها در محتوای آثار نیز گفت: زمانی که اسپانسری هزینه‌ای را تقبل می‌کند، به ویژه در انیمیشن که هزینه بالایی را هم می‌طلبد، این حق را به خود می‌دهد که در کار دخالت داشته باشد؛ از آنجا که انیمیشن برای تولید به زمان زیادی نیاز دارد و اسپانسرها نمی‌توانند نتیجه کار را به سرعت ببینند، اگر تخصصی هم نداشته باشند خیلی نمی‌توانند در اثر دخالت و یا اظهار عقیده کنند که البته به قرارداد بسته شده هم بستگی دارد.

کارگردان «بوستان سعدی 2» یادآور شد: اما اگر قرار باشد من از اسپانسر استفاده کنم آنچه را که لازم است اعتمادشان را جلب کنم انجام می‌دهم اما اگر بخواهند در کار دخالت داشته باشند نمی‌پذیرم چون این‌گونه اختیار از فرد سازنده گرفته می‌شود.

کد خبر 284714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha