جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهره‌های ممتاز و استادان خوش‌نویسی کشور آثار خود را به مناسبت بزرگداشت غلامحسین امیرخانی همزمان با سالروز تولد این هنرمند در موسسه صبا به نمایش گذاشتند.

غلامحسین امیرخانی

به گزارش ايسنا؛ نمایشگاه خوش‌نویسی «سروهای همراه» به انگیزه بزرگداشت غلامحسین امیرخانی هنرمند پیشکسوت خوش‌نویسی و تقدیر از چند دهه حضور اثرگذار او در خوش‌نویسی ایران همزمان با سالروز تولد این هنرمند عصر روز پنج‌شنبه 25 دی‌ماه، در نگارخانه‌های لرزاده، فرشچیان و خیال موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.

در این مراسم هنرمندانی از شهرهای مختلف برای تبریک به امیرخانی حضور پیدا کرده بودند. غلامحسین امیرخانی پیش از افتتاح این نمایشگاه که با تأخیر انجام شد، گفت: از همه کسانی که در اینجا حضور پیدا کرده‌اند، تشکر می‌کنم. آن‌هایی که از شهرهای دیگر آمده‌اند شاید ندانند که ترافیک تهران آدم را به هیچ قول و قراری پایبند نمی‌گذارد و این اتفاقات و دیر رسیدن دوستان برای افتتاح نمایشگاه در تهران یک موضوع کاملا عادی است.

علی شیرازی هنرمند پیشکسوت خوش‌نویسی پس از افتتاح این نمایشگاه گفت: انجمن مفاخر ملی ایران قرار است چهارم بهمن‌ماه تجلیلی از مقام هنری استاد امیرخانی داشته باشد ولی چون این انجمن مکان مناسبی برای نمایشگاه هنرهای تجسمی ندارد، موسسه صبا را برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب کردیم.

او افزود: نظر انجمن این بود که تعدادی از آثار استاد و شاگران برجسته او در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد اما این برخلاف رویه و مشی استاد بود که بخواهد بین هنرمندان خط‌کشی کند، بنابراین پیشنهاد شد که همه خوش‌نویسان علاقه‌مند، در همه سبک‌ها در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

شیرازی اضافه کرد: تأثیرگذاری غلامحسین امیرخانی تنها در خط نستعلیق نیست بلکه او امکاناتی را فراهم کرد که همه شهرستان‌ها بتوانند به صورت برابر و مساوی طی این چهار دهه کار کنند. نتیجه این زحمات را در نمایشگاه‌های مختلف دیده‌اید.

این هنرمند پیشکسوت خوش‌نویسی گفت: سه دهه قبل اصفهان به عنوان بزرگترین مرکز خوش‌نویسی ایران فقط دو استاد خوش‌نویس داشت، اما امروز و پس از گذشت این سال‌ها و در حالی که بسیاری از آمارهای مسائل مختلف کشور منفی است، شاهد هستیم که فقط یک استان مثل کردستان به اندازه یک کشور آثار خوش‌نویسی دارد.

او درباره آثار به نمایش گذاشته‌شده در نمایشگاه «سرو‌های همراه» اظهار کرد: آثار کاملا انتخابی و از سوی خود هنرمندان برای این نمایشگاه تدارک دیده شده است. علاوه بر پیشکسوتانی که در این نمایشگاه حضور دارند، آثاری از جوان‌ترها هم است که امیدوارم از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

نمایشگاه «سروهای همراه» از 25 دی‌ماه در نگارخانه‌های لرزاده، فرشچیان و خیال موسسه فرهنگی هنری صبا به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، چهارراه طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 میزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر 284363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha