همشهری آنلاین: آخرین جمعه دی ماه با برپایی نمایشگاه‌های تازه‌ای از آثار هنرمندان همراه است؛ نمایشگاه‌هایی از سربازان حلبی گرفته تا فانتزی‌های قرمز یک نقاش که مخاطبان را به بازدید می‌خوانند.

گالری های تهران

به گزارش مهر، گالری‌های تهران برای آخرین جمعه دی ماه برنامه‌های تازه‌ای را تدارک دیده‌اند و با برپایی نمایشگاه‌های تازه آخرین جمعه دی ماه را نیز پشت سر می‌گذارند و به استقبال بهمن ماه و دومین فصل از زمستان می‌روند.

  • گالری ساربان

هنگامه صدری مجموعه ای از آثار نقاشی خود را با عنوان «فانتزی‌های قرمز» روز جمعه 26 دی ماه به گالری ساربان می‌برد.

صدری درباره آثار تازه‌اش گفته است: «عموماً رسم نيست زنان از خيال پردازی‌ها و فانتزی‌های ذهن خود سخن بگويند ولي با اين حال سيستم مغز جدای از جنسيت زنانه و مردانه و فرهنگ رايج، کار خود را طبق طبيعتش انجام می‌دهد. تفاوت بر سر نيازهای آشکار و نهان است. اميالی که در زنان از نيازهای نهان آنها حکايت دارد. زنان همچون مردان دارای تفکرات و خيالاتی هستند که از آنها به عنوان فانتزی های ذهنی ياد می‌شود.

اين نمايشگاه با عنوان «فانتزی های قرمز» در ادامه نمايشگاه سال گذشته با عنوان «راز فرنگيس در تهران» به دنبال پرسش هايي است که عموماً زنان از طرح و بازگو کردن آنها اجتناب می کنند و يا به صورت غير واقعی از خود، به طرح آنها می‌پردازند تا مورد تاييد قشر عظيمی از جامعه قرار گيرند.

این نمایشگاه تا ۶ بهمن در گالری ساربان به نشانی خیابان دکتر بهشتی، میدان تختی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک ۸ ادامه دارد.

  • گالری شکوه

نمایشگاهی از آثار نقاشان کلاسیک ایرانی و اروپایی برنامه گالری شکوه برای افتتاحیه آخرین جمعه دی ماه است.

این نمایشگاه با عنوان «شکوه هنر» شامل آثاری از کمال الملک، حیدریان و شاگردان دیگر کمال الملک است که در کنار آثاری از نقاشان کلاسیک اروپایی روی دیوار می رود.

شکوه هنر کمال الملک

این نمایشگاه 26 دی ماه گشایش می یابد و تا یکم بهمن ماه در این گالری به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی،کوچه امیر نوری، پلاک ١٩ برپاست.

  • گالری مینا

گالری مینا به تازگی نقاشی هایی از علی اصغر قره باغی را روی دیوارش برده است که موضوع این آثار بازی چوگان است.

در این نمایشگاه که همچون نمایشگاه قبلی این هنرمند «۶۰ سال عشق نهانی» نام دارد ۹۰ تابلوی سوار کاری، اسب و بازی چوگان از این هنرمند به نمایش گذاشته می‌‎شود.

این نمایشگاه با هدف حمایت از ورزش سوارکاری و بازی چوگان و همچنین ارج نهادن به هنرهای تجسمی و هنرمندان آن برنامه‎ریزی شده است.

این گالری تا 2 بهمن ماه پذیرای علاقه مندان به بازدید از این آثار خواهد بود.

گالری مینا در خیابان پاسداران، گلستان دوم (فلاح‌زاده) شماره ۱۲۰ واقع است.

  • گالری آران پلاس

«سربازان حلبی» عنوان نمایشگاهی از عکس‌های وحید بهری است که این هفته در گالری آران پلاس برپا می‌شود. این نمایشگاه 26 دی ماه گشایش می یابد و تا بهمن ماه در این گالری دایر است.

وحید بهری درباره آثارش نوشته است: «سربازان حلبی يادآور قوطى هاى كنسرو هستند که محتوا را نگاهداری مي‌کنند و پس از بازشدن و مصرف شدن، ارزشی ندارند و به زباله دان انداخته مي‌شوند. تاريخ انقضا ثبت شده روي قوطی کنسرو تاکيد مي‌کند که محتوا تنها در قالب زمان مشخصی ارزش دارد و اين آغاز تکرار چرخه‌ای است که به دنبال حفظ و نگهداری وضعيت موجود است. سربازان حلبی به مثابه اسبابی برای بازی هستند و بينندگان نيز ناظرين ساکت سرنوشت آنان وخود بازيگرانی از نوعی ديگر.»

آران پلاس در خیابان ولیعصر، بین محمودیه و زعفرانیه، پاساژ رولکس واقع است.

  • گالری بوم

تازه‌ترین آثار محمود سبزی عصر جمعه ۲۶ دی ماه در گالری بوم رونمایی می‌شود.

«رو به بی سو» عنوان این نمایشگاه است که سبزی با انتخاب آن، علاوه بر اشاره به شعر مولانا «هر کسی رویی به سویی برده اند، وان عزیزان رو به بی سو کرده اند» که رويكردى عرفانى دارد نوعی سرگردانی و حیرت را در آثارش بازگو می کند.

در این نمایشگاه 25 اثر پاپ آرت با تکنیک اکریلیک و میکس مدیا به نمایش درمی آید که  هنرمند با تلفیق سمبل های هنری غرب  و المان هایی از شرق قصد دارد هویت مونتاژ شده و در هم برهمی را که  جوامع مختلف به آن مبتلا هستند، بررسی کند و به معرض قضاوت مخاطبان بگذارد.

گالرى بوم در خیابان ولیعصر، بالاتراز نیایش، کوچه ارمغان غربی پلاک ١١ واقع است.

  • گالری اعتماد

گالری اعتماد نیز در آخرین جمعه دی ماه، میزبان مجموعه نقاشی‌های حمید درخشنده با عنوان «ونوس» است که از ۲۶ دی تا ۷ بهمن در این گالری برپاست.

در گالری شماره 2 اعتماد نیز نمایشگاه نقاشی‏‌های سمیرا نوپرست با عنوان «بازی تک نفره» در همین تاریخ روی دیوار این گالری است که علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌توانند به نشانی نیاوران میدان یاسر خیابان یاسر خیابان موسوی خیابان بوکان دوراهی سمت راست پلاک ۴ مراجعه کنند.

  • گالری جرجانی

نمایشگاهی از آثار حجمی حمیدرضا عینی جمعه 26 دی ماه در این گالری برپا می شود.

عینی در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار انتزاعی خود را از جنس برنز به نمایش می گذارد.

این نمایشگاه تا 6 بهمن در این گالری به نشانی خیابان ولیعصر، بالا‌تر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴ برپاست.

  • گالری زیرزمین دستان

این گالری نیز برنامه این هفته خود را به نمایش آثار حجمی اختصاص داده است و آثار زهرا نوایی را با عنوان «بدون رنگ ها» به نمایش می گذارد.

موضوع و عنوان این نمایشگاه برگرفته از کتاب «کمدی های کیهانی» ایتالو کالوینو است.

این گالری تا 4 بهمن پذیرای علاقه مندان به بازدید از این آثار است.

زیرزمین دستان در خیابان خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ واقع است.

  • گالری گلستان

آثار طراحی و نقاشی مرتضی خسروی جمعه ۲۶ دی ماه در این گالری به نمایش درمی آید.

این نمایشگاه تا یکم بهمن ماه در گالری گلستان به  نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ دایر است.

  • گالری سیحون

«بندهش» عنوان مجموعه ای از آثار نقاشی افشین باقری است که برنامه این هفته گالری سیحون را تشکیل می دهد.

این نمایشگاه از ۲۶ دی تا ۸ بهمن در گالری سیحون به نشانی خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره ۱۱ برپاست.

  •  گالری شیرین

در گالری شیرین روز  جمعه 26 دی ماه آثار فریش البرزکوه با عنوان «دوزاری» برپاست و در همین تاریخ در گالری شماره 2 شیرین آثار نقاشی هایکاویان هازلی با عنوان «روایت بدون بزرگنمایی» روی دیوار است.

این دو نمایشگاه تا 7 تیرماه پذیرای علاقه مندان به بازدید از این آثار است.

گالری شیرین در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، پلاک ۵ واقع است.

  • گالری والی

سعید رفیعی منفرد مجموعه تازه ای از آثار نقاشی خود را با عنوان «عروس‌های من» روز جمعه 26 دی ماه به گالری والی می برد.

این نمایشگاه تا 7 بهمن ماه دایر است و علاقه مندان می توانند برای بازدید از این آثار به نشانی این گالری در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ مراجعه کنند.

  • گالری ویستا

«چیزی پنهان در تاریکی» عنوان مجموعه ای از آثار نقاشی سارا قاضی اسدی است که هفته آخر دی ماه در گالری ویستا برپا می شود.

این نمایشگاه تا 6 بهمن ماه پذیرای علاقه مندان است.

گالری ویستا در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک۱۱ قرار دارد

  • گالری عقیلی

گالری عقیلی نیز از 26 تا 8 بهمن ماه پذیرای نمایشگاه گروهی «واحه ای در لحظه» است. این آثار به هنرمندان گالری آرتیمان اختصاص دارد که در گالری عقیلی به نمایش گذاشته می شود.

تعداد ۲۵ تابلو در تکنیک‌های رنگ و روغن، ترکیب سایه قلم و مدادرنگی در این نمایشگاه ارایه شده که بیشتر این آثار رئال و مفهومی است.

در این نمایشگاه آثار مریم نوری، صدیق فخراییان، آیدا علاقه بندی، ساغر پوستی، الیکا مهاجر دوست، محبوبه‌پور علی و مهری مجلسی به نمایش در خواهد آمد.

گالری عقیلی در شهرک غرب (قدس)، خیابان سیمای ایران، روبروی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲ قرار دارد.

  • گالری شلمان

برنامه آخرین جمعه دی ماه گالری شلمان به نمایش عکس های مژده فقانی با عنوان «نپال خیلی دور نیست» اختصاص یافته است.

این نمایشگاه شامل آثار مستند- اجتماعی این عکاس است که زندگی مردم نپال را به تصویر کشیده است.

نمایشگاه «نپال خیلی دور نیست» تا یکم بهمن ماه در این گالری به نشانی خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، شماره 27 میزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر 284304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha