همشهری آنلاین: بین معرفی برندگان گلدن گلوب ۲۰۱۵ و اعلام نهایی نامزدهای اسکار ۸۷؛ احتمالا رای و نظر انجمن منتقدان فیلم آمریکا یکی از معتبرترین‌ها در زمینه منظور می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ديلي تلگراف؛  «پسربچگی»  ساخته ريچارد لينك‌ليتر عنوان بهترین فیلم و «پرنده باز» با بازي مايكل كيتون جایزه بهترین بازیگر مرد و «هنوز آلیس» با حضور جوليان مور 54 ساله جایزه بهترین بازیگر زن را به دست آوردند.

به اين ترتيب 7 جايزه سهم  «پرنده باز» بود، «پسربچگی» نیز 7 تايي شد و «هتل بزرگ بوداپست» فقط به 3 جايزه رسيد.

«فیلم لگو» در ميان بهت همگان جايزه بهترین فیلم انیمیشن را دریافت کرد و کریس پت و جیمز گان نیز برای «نگهبانان کهکشان» جایزه بهترین اثر اکشن را بدست آوردند.

جیلیان فلین نویسنده فیلمنامه «دختر از دست رفته» و نویسندگان فیلمنامه «پرنده باز» نیز در دو بخش فیمنامه اقتباسی و غیراقتباسی از انجمن منتقدان فیلم جایزه گرفتند.

يك اتفاق ويژه اما برنده شدن فيلم كريستوفر نولان بود. درحاليكه «بین ستاره‌ای» در اسكار 2015 حضور ندارد؛ انجمن منتقدان فيلم آمريكا اين اثر را بهترین فیلم علمی-تخیلی یا ترسناک برگزيد.

«فورس ماژور» سوئدي نیز در رقابت با «آیداي لهستاني »، «نهنگ روسي »، «دو روز، یک شب فرانسوي» و «قصه‌های وحشی آرژانتيني» جایزه بهترین فیلم خارجی را برد.

ليست نامزدها و برندگان را در ذيل ببينيد:

بهترین بازیگر مرد: مایکل کیتون برای «پرنده باز»
نامزدها: بندیکت کامبرباچ، رالف فاینس، جیک جیلنهال، دیوید اویلوو و ادی ردمین

بهترین بازیگر زن: جوليان مور برای «هنوز آلیس» ‌
 نامزدها: جینفر آنیستون، ماریون کوتیار، فلیسیتی جونز، رزاموند پایک و رز ویتراسپون

بهترین کارگردان: ریچارد لینکلیتر برای «پسربچگی»
نامزدها: وس آندرسون برای «هتل بزرگ بوداپست»، آوا دوورنای برای «سلما»، دیوید فینچر برای «دختر از دست رفته»، آلخاندرو ایناریتو برای «پرنده باز» و آنجلینا جولی برای «رام نشده».

بهترین فیلم کمدی: «هتل بزرگ بوداپست»
نامزدها: «پرنده باز»، «سن وینسنت»، «پنج برتر» و «خیابان  22 جامپ»

بهترین بازیگر زن در فیلم کمدی: جنی اسلیت برای «بچه بدیهی»
نامزدها: رز بایرن برای «همسایه‌ها»، رزاریو داوسون برای «پنج برتر»، ملیسا مک کارتی برای «سن وینسنت» و کریستین ویگ برای «دوقلوهای اسکلتی»

بهترین بازیگر مرد در فیلم کمدی: مایکل کیتون برای «پرنده باز»
نامزدها: جان فاورو برای «سرآشپز»، رالف فاینس برای «هتل بزرگ بوداپست»، بیل موری برای «سن وینسنت»، کریس راک برای «پنج برتر» و چنینگ تتوم برای «خیابان 22 جامپ»

کد خبر 284319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha