جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نامزدهای جوایز اسکار ۲۰۱۵ در بخش‌های گوناگون در حالی اعلام شدند که همه نامزدهای ۲۴ بخش این رویداد سینمایی سفید پوست هستند، اتفاقی که در ۱۷ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

اسکار ۸۷

به گزارش ايسنا؛ در حالی که در اسكار 86 فیلم «12 سال بردگی» ساخته «استیو مک کوئین» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم اسکارو همچنین بهترین بازیگر زن شد و سیاه پوستن نیز مجالی برای خودنمایی یافتند، امسال در میان شگفتی هیچ یک از نامزدهای اسکار هشتاد و هفتم غیر سفید پوست نیستند، رخدادی که بدترین سال را برای هالیوود از حیث تنوع نژادی رقم زد.

«آوا دو ورنای» کارگردان آمریکایی فیلم «سلما» و «دیوید اویلو» بازیگر این درام تاریخی از جمله رنگین پوستانی بودند که کمتر کسی تصور می‌کرد جایی در میان نامزدهای اسکار بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اصلی مرد نداشته باشند و این فیلم بر خلاف تصور در شاخه بهترین فیلم نامزد کسب جایزه شد.

در حالی که هنوز و به نسبت، رنگین پوستان بسیار کمی در هالیوود فعال هستند اما هر سال در جوایز اسکار شاهد نامزدی حداقل یک غیر سفید پوست بودیم اما امسال همچون سال 1998 خبری از آنها در میان نامزدهای 24 شاخه جوایز آکادمی دیده نمی‌شود و به‌نظر می‌رسد هالیوود راه زیادی تا تحقق شعارهای ضد نژادپرستی دارد.

از سرشناس‌ترین غیر سفید پوستانی که در 17 سال اخیر موفق به کسب نامزدی یا برنده شدن در جوایز اسکار شدند، می‌توان به «مورگان فریمن»، «دنزل واشنگتون»، «جیمی فاکس»، «بنیسیو دل تورو»، «ویل اسمیت»، «فارست ویتاکر»، «جنیفر هادسون»، «اکتاویا اسپنسر»، «سلما هایک» و «لوپیتا نیونگو» اشاره کرد.

کد خبر 284360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha