جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: آب موجود در سدهای تامین‌کننده آب استان تهران با کاهش ۵۴ میلیون مترمکعبی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته به حدود ۳۵۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

dam

به‌ گزارش واحد مرکزی خبر ، خسرو ارتقایی افزود: آب موجود در سدهای پنج‌گانه استان تهران شامل امیرکبیر و طالقان در غرب تهران و سدهای لار، لتیان و ماملو در شرق تهران با کاهش 54 میلیون مترمکعبی درمقایسه با حجم 412 میلیون مترمکعبی زمان مشابه سال گذشته، به حدود 357 میلیون مترمکعب رسیده است.

ارتقایی با بیان اینکه آب ورودی به سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهر 93) تا زمان مورد بررسی، با کاهش 16 درصدی درمقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته روبرو است، گفت: آب ورودی از ابتدای سال آبی جاری (مهر93) تاکنون به رقم 168 میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان در زمان مشابه سال گذشته که سال خشک و کم ‌بارشی بود، 200 میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

وی سپس افزود: هم اکنون، ذخیره آب در سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو به‌ترتیب 68، 26، 13، 146 و 104 میلیون مترمکعب است.

ارتقایی سپس با اشاره به بارش‌های ثبت‌ شده در حوزه عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران، اظهار داشت: بارش‌های تهران و البرز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 96 میلی‌متر ثبت شده که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته با کاهش 15 درصدی مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد: این میزان بارش در استان‌های تهران و البرز در مقایسه با دوره بلند مدت 47 ساله 19 درصد کمتر است.

به‌ گفته وی، در زمان مشابه سال گذشته که استان تهران با خشک‌سالی مواجه بود، بیش از 113 میلی‌متر بارش گزارش شده بود.

ارتقایی ادامه داد: بارش‌های سه هفته نخست دی امسال حدود شش میلی‌متر گزارش شده است که این میزان در مقایسه با دوره بلند مدت 76 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی در پایان با یادآوری این نکته که بارش‌های تهران حتی در مقایسه با دو سال اخیر که سال‌های خشک‌سالی و کم‌ آبی استان تهران بوده، بازهم کاهش یافته است، تاکید کرد: درخواست شرکت آب منطقه‌ای تهران از شهروندان این است که در زمینه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب همکاری لازم را همچنان داشته باشند.

کد خبر 284280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha