همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران گفت: با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی بارش‌ها درمقایسه با سال آبی گذشته، وضع سدهای تامین‌کننده آب تهران هنوز نرمال نیست.

سد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، خسرو ارتقایی با اشاره به بارش‌های مناسب در روزهای اخیر، اظهار داشت: این بارش‌ها درمقایسه با متوسط درازمدت نیز 72 درصد افزایش داشته است، اما با توجه به دو سال خشک‌سالی پیاپی در استان تهران، روان‌آب‌ها در حدی نیست که بتواند موجودی سدها را به وضع نرمال برساند.

وی با اشاره به افزایش دو تا سه مترمکعبی ورودی سدهای تامین‌کننده آب تهران، گفت: با وجود افزایش ورودی، ذخیره سدها هم‌اکنون 400 میلیون مترمکعب است که درمقایسه با رقم 440 میلیون مترمکعب در سال گذشته، هنوز 40 میلیون مترمکعب درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمبود دارد.

وی ادامه داد: آب موجود در سدهای تهران در درازمدت 700 تا 750 میلیون مترمکعب بوده که درمقایسه با زمان حاضر کمبود آب بسیار زیاد است.

ارتقایی از بارش پنج تا 15 سانتی‌متر برف در استان تهران خبر داد و افزود: این برف در کوتاه‌مدت تبدیل و قابل استحصال نخواهد بود و در شرایط حاضر فقط بارش باران و سیلاب‌‌ها توان جبران کمبود ذخیره در پشت سدها را دارد.

وی ادامه داد: اگر روند بارش‌های کنونی سه ماه ادامه داشته باشد و جریان‌های سیلابی در این مدت برقرار باشد، سدهای استان به وضع پایدار می‌رسد، در غیر این‌صورت با وضع عادی فاصله داریم.

کد خبر 276972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha