چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه «قصه‌های انقلاب» این هفته فرار شاه و ۹ بار تلاش وی برای خروج از کشور را دستمایه روایت پردازی خود قرار داده است.

شبکه افق

به گزارش فارس، پادشاهی که ادعا داشت ایران را به دروازه های تمدن بشری می‌رساند و پیشرفت را برای ایرانیان به ارمغان خواهد آورد خود آنقدر شیفته غرب و دنیای خارج از کشورش بود که بارها قصد فرار از سرزمینش را داشت و دو بار هم این کار را انجام داد؛ یک بار در سال 1332 که البته با کودتایی آمریکایی باز هم بر مسند قدرت نشست و دیگر بار، در 26 دی 57 که آخرین حضورش در ایران بود و برای همیشه ملت مسلمان از دست او رهایی یافتند.

محمدرضا شاه پهلوی با آن همه دبدبه و کبکبه 9 بار قصد فرار از کشور را داشت؛ در فاصله سال های 1320 تا 1357، او هر بار که مشکلی به وجود می آمد چمدان هایش را می بست تا عازم خارج از کشور شود. مجموعه «قصه های انقلاب» در جدیدترین قسمت خود و به بهانه فرا رسیدن 26 دی سالروز فرار همیشگی شاه از ایران، به سراغ این موضوع رفته و زندگی سیاسی و اجتماعی محمدرضا شاه را به تصویر می کشد.

اين مستند آرشیوی بوده و از تکنیک کامیک موشن برای روایت بهتر و بازسازی وقایع تاریخی استفاده شده است. این قسمت از قصه‌های انقلاب اسلامي برای پخش از شبکه افق سیما در روز پنجشنبه 25 دی ماه ساعت 18 و تکرار آن روز بعد ساعت 14در نظر گرفته شده است. مهدی شاه محمدی این مجموعه را برای شبکه افق تهیه و کارگردانی می کند.

کد خبر 284235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha