همشهری آنلاین: کمیته پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که خشونت و نا امنی در سال ۲۰۱۴ نزدیک به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به شمار آوارگان جهان افزوده و چنین افزایشی را در تاریخ پیدایش این نهاد بین المللی بی‌سابقه اعلام کرد.

 سازمان ملل: شمار آوارگان جهان در سال ۲۰۱۴ به اوج خود در تاریخ رسید

به گزارش ايرنا، آنتونیو گوترس سرپرست کمیته پناهندگان سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد با افزوده شدن پنج میلیون و 500 هزار نفر دیگر بر شمار آوارگانی که در اثر جنگ و خشونت ناگزیر از ترک خانه و کاشانه خود شده اند، مجموع آوارگان زیر پوشش کمک های این نهاد به 46 میلیون و300 هزار نفر رسید.

بنابرگزارش امروز سرپرست کمیته پناهندگان سازمان ملل در سال گذشته علاوه بر پنج میلیون 500 هزار آواره داخلی، نزدیک به یک میلیون و 400 هزار نفر از مردم دنیا با گذشتن از مرزهای بین المللی به کشورهای دیگر پناهنده شده اند.

گوترس در این گزارش گفته است: تا زمانی که جامعه بین المللی قادر به یافتن راه حلی برای خاتمه بخشیدن به درگیری ها و بحران های جاری در جهان نباشد ما همچنان شاهد فجایع انسانی گسترده ناشی از جنگ و خونریزی و ناامنی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه کمک و نگهداری از این پناهندگان و آوارگان بیشتر بر دوش جوامع فقیر و کم درآمد سنگینی می کند، از کشورهای مرفه جهان خواسته است تا با کمک و حمایت بیشتر از این پناهندگان و آوارگان از بروز بحران های اقتصادی بیشتر در این کشورها بکاهند.

کد خبر 283699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha