جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
۰ نفر

محمد مرندی: حوادث اخیر پاریس و استرالیا در ظاهر، مردم و رسانه‌های غربی را متعجب و متاثر کرد، ولی این رخداد‌ها در حالی است که از سال‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد سیاست‌های غرب در حمایت از افراطی گری و وهابیون در جهت اختلاف میان مسلمانان نهایتا گریبانگیر رژیم‌های غربی و سایر حامیان تروریست‌های تکفیری شود.

cia mi۶

جنايات و كشتار مردم عادي دركشور‌هاي غربي، موج جديدي از اسلام هراسي در اروپا و آمريكاي شمالي راه انداخته است. بسياري از حكام غربي و رسانه‌هاي آنها بعد از اين حوادث نوك پيكان حملات خود را به سمت مسلمانان نشانه گرفتند درحالي‌كه واقعيت ماجرا اين است كه آنان مجرمان اصلي اين حوادث هستند. چه در افغانستان دهه 60 و 70 و چه در ليبي و سوريه و عراق در سال‌هاي اخير گروه‌هايي مانند القاعده و داعش و جبهه نصرت همگي محصول ائتلاف كشورهاي غربي و برخي كشورهاي منطقه هستند كه تفكر تكفيري و وهابيت را ترويج مي‌دهند.

شبكه‌هاي ماهواره‌اي وهابي منتسب به كشورهاي عربي و اخيرا هم راه‌اندازي و پشتيباني از برخي شبكه‌هاي به‌ظاهر شيعي توسط غربي‌ها موجي از افراطي گري و خشونت طلبي را پديد آورد، تا آنجا كه برخي تروريست‌هاي تكفيري در سوريه از طريق مشاهده هتاكي‌ها و توهين‌هاي اين شبكه‌ها براي انجام عمليات‌هاي انتخاري تحريك مي‌شدند و مي‌شوند. شبكه‌هاي ماهواره‌اي متعدد و پر هزينه تكفيري قطعا از سوي دستگاه‌هاي تبليغي، اطلاعاتي و جاسوسي غربي و عربي تغذيه مي‌شوند ولي پيدايش يكدفعه شبكه‌هاي به ظاهر شيعي در مدتي كوتاه اين سؤال را در افكار عمومي ايجاد مي‌كند كه حاميان اصلي آنها چه كساني هستند و تشديد اختلاف ميان مسلمانان و نمايش خشونت در عزاداري‌ها به نفع چه كساني خواهد بود؟

آمريكا و متحدانش در پيدايش تكفيري‌ها نقش اساسي داشتند. از اين‌رو سال‌هاي متمادي است كه دشمن با اهدافي خودخواهانه و برنامه‌هاي منافقانه تلاش مي‌كند تا با ايجاد گروه‌هاي فتنه انگيز در بين جامعه اسلامي با نام شيعه و با نام اهل سنت دست به ايجاد تفرقه بزند و به اين شيوه سني را به جان شيعه و شيعه را به جان اهل سنت بيندازد. طي سال‌هاي اخير اين گروه‌هاي فتنه انگيز در عراق، سوريه، يمن و برخي نقاط جهان اسلام فتنه ايجاد كردند تا مانع شكل‌گيري اتحاد و يكپارچگي مردم منطقه شوند. جالب است كه اين شبكه‌هاي به ظاهر شيعي هيچ وقت عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي حرف نمي‌زنند و به‌شدت با نظام جمهوري اسلامي ايران معاند هستند.

همانطور كه عوامل فتنه 88 با بي‌عقلي و بعضا خيانت در راستاي اهداف استبداد غربي حركت كردند، امروز افرادي به ظاهر شيعي و سني، درصدد هستند تا در منطقه فتنه بزرگ‌تري را بر پا كنند. به قول مقام معظم رهبري به مناسبت ميلاد حضرت محمد(ص) پيامبر صلح، عزت و رحمت، آن تشيعي كه با MI6 انگليس مرتبط است و آن تسنني كه مزدور CIA است هر دو ضد‌اسلام و ضد‌پيامبرند.

  • كارشناس روابط بين‌الملل

 

کد خبر 283601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha