گروه اجتماعی: دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه باید دوره پیش‌دانشگاهی را بگذرانند و پیشنهاد حذف دوره پیش‌دانشگاهی برای آموزش و پرورش الزام‌آور نیست.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در واکنش به پیشنهاد سازمان بازرسی کشور مبنی بر حذف دوره پیش‌دانشگاهی گفت: مسئولیت تغییر و سیاستگذاری مسائل نظام تعلیم و تربیت کشور بر عهده شورای عالی آموزش و پرورش است.

بهرام محمدیان افزود: حذف دوره پیش‌دانشگاهی در حد یک پیشنهاد است و برای وزارت آموزش و پرورش الزام آور نیست. 

براساس این گزارش سازمان بازرسی کل کشور با کم اثر و پرهزینه خواندن دوره پیش‌دانشگاهی در نظام آموزش و پرورش، پیشنهاد حذف این دوره و انتقال آن به آموزش عالی و اختصاص هزینه‌های آن را به دوره ابتدایی ارائه کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در زمان اجرای طرح دوره پیش‌دانشگاهی هدف تعدیل پشت کنکوری‌ها بود اما در زمان اجرا پیش‌بینی‌های اولیه از بین رفت و این پایه تبدیل به دوره‌‌ای شد که افراد برای ورود به دانشگاه باید به هر شکلی که شده آن را بگذرانند.

وی در ادامه از آغاز به کار ستاد تحول بنیادین از اول شهریور خبر داد و گفت: تعیین خط‌مشی‌های کلی نظام آموزش و پرورش با نگاه تحول‌مدار، تمرکز رویکرد فرهنگی در حوزه تصویب مقررات، تأمین عدالت آموزشی در توزیع حوزه امکانات، ایجاد توسعه مشارکت در اجرای طرح‌ها و بهسازی نیروی انسانی با اولویت بهسازی معلمان و مدیران از محورهای اصلی فعالیت ستاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش است

کد خبر 28343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز