در مراسم رونمایی از نخستین اتوبوس برقی بازسازی‌شده تهران، اعلام شد که تاکنون ۳ هزار شهروند تهرانی برای خرید موتورسیکلت‌های برقی ثبت‌نام کرده‌اند.

اين خبر را روز گذشته سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در مراسم رونمايي از نخستين اتوبوس برقي بازسازي شده اعلام كرد. متقاضيان در قبال ارائه گواهي خريد موتورسيكلت‌هاي برقي از تسهيلات وام با سود بانكي 2درصد تا سقف 6.5 ميليون تومان استفاده خواهند كرد و سقف تسهيلات نيز تا 80درصد قيمت موتورسيكلت‌هاست.

تشكري هاشمي در اين مراسم همچنين گفت: اتوبوس‌هاي برقي كه 20سال از عمرشان مي‌گذرد پس از بازسازي و تأمين پست‌هاي برق و خطوط بالاسري تا پايان سال وارد چرخه خدمت‌رساني به شهروندان مي‌شوند. معاون حمل ونقل وترافيك درعين حال از خريد تعداد بيشتري از اين نوع اتوبوس‌ها خبر داد ودرباره به كارگيري اتوبوس‌هاي هيبريدي گفت:‌

دراينگونه اتوبوس‌ها برق و سوخت فسيلي در كنار هم به‌كار گرفته شده و مشكل اصلي براي استفاده از اين نوع اتوبوس‌ها تأمين سوخت فسيلي است چرا كه گازوئيل اتوبوس‌هاي هيبريدي بايد استاندارد يورو 5داشته باشد يعني گوگرد آن زير 15ppm باشد. وي اظهار اميدواري كرد با توجه به ارتقاي كيفيت بنزين وگازوئيل توليد داخل اين نوع سوخت به اندازه كافي توليد و در اختيار قرار گيرد تا پروژه راه‌اندازي اتوبوس‌هاي هيبريدي هم سريع‌تر اجرايي شود. تشكري هاشمي همچنين درباره خريد اتوبوس‌هاي هيبريدي 3 كابين با ظرفيت اسمي 180نفر و ظرفيت 300نفر به‌صورت ايستاده گفت: قرارداد خريد 20دستگاه از اين اتوبوس‌ها از كشور سوئيس امضا شده است.

  • خريد 400دستگاه اتوبوس تك كابين

همچنين مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران درمراسم رونمايي از نخستين اتوبوس برقي بازسازي شده از خريداري ۴۰۰دستگاه اتوبوس تك كابين خبر داد و گفت: ظرفيت اين اتوبوس‌ها معادل ۲۰۰ اتوبوس 2 كابين خواهد بود كه تا پايان امسال وارد ناوگان حمل ونقل عمومي شهرتهران خواهد شد. پيمان سنندجي همچنين با اشاره به‌وجود 2 هزار اتوبوس فرسوده در شهر تهران، از بازسازي 300دستگاه آنها خبر داد و گفت: قرار است تا پايان امسال 150دستگاه اتوبوس ديگر بازسازي شود، اين درحالي است كه هرماه 75دستگاه به‌دليل فرسودگي از گردونه خدمات رساني خارج مي‌شود.

وي همچنين از بازسازي ۶۴ اتوبوس برقي و خريد ۴ دستگاه اتوبوس هيبريدي سخن گفت و ادامه داد: اين اتوبوس‌ها به مرور وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومي مي‌شود. وي با اشاره به اينكه هم‌اكنون از يك دستگاه اتوبوس هيبريدي در خط خاوران - آزادي استفاده مي‌شود، گفت: يك دستگاه اتوبوس از 4اتوبوس خريداري شده به‌زودي در خط 2به‌كار گرفته خواهد شد. اين اتوبوس‌ها سوخت ديزل را بلافاصله به سوخت هيدروژني تبديل مي‌كنند و فاقد هرگونه آلودگي خواهند بود .

کد خبر 283260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha