تلاش آتش‌نشان فداکار برای کمک به زنی که به رودخانه کارون پریده بود هر چند زندگی این زن را نجات داد اما مرد آتش‌نشان را راهی بیمارستان کرد.

آتش نشان فداکار

ظهر 13دي‌ماه تيم غواصي مستقر در كمپ امدادآبي اهواز، متوجه افتادن شيء به داخل رودخانه شدند و وقتي سوار بر قايق گشت آبي، خودشان را به آنجا رساندند ناباورانه زني را ديدند كه در حال غرق شدن بود. غواص آتش‌نشاني بي‌آنكه فرصت پوشيدن لباس غواصي داشته باشد به داخل رودخانه پريد و توانست خود را به زن جوان كه در آب‌ سرد رودخانه دست و پا مي‌زد برساند و او را به سمت قايق ببرد.

غواص جوان با همه تواني كه داشت كمك كرد تا زن جوان سوار قايق شود اما اين زن ناگهان از سوي ديگر قايق به بيرون پريد و به اعماق رودخانه فرو رفت. آنچه مسلم بود اينكه زن جوان به قصد خودكشي به داخل رودخانه پريده است اما با اين حال تيم غواصي آتش‌نشاني حاضر نبود اجازه دهد اين زن جانش را از دست بدهد. اين بار نعيم مقدم‌نيا، سكان‌دار قايق دست به‌كار شد و با پريدن به آب‌هاي سرد و پر تلاطم رودخانه تلاش براي نجات جان اين زن را شروع كرد. لباس‌هاي زن جوان كاملا خيس و سنگين شده و او از حال رفته بود اما آتش‌نشان فداكار توانست با كمك چادر وي، اين زن را نجات داده و به داخل قايق منتقل كند.

درست لحظه‌اي كه مرد آتش‌نشان تلاش مي‌كرد زن جوان داخل قايق جاي بگيرد، ناگهان پاي او با پره موتور روشن قايق برخورد كرد و جراحت وحشتناكي به‌وجود آمد. نعيم دچار خونريزي شديد شده بود و در چنين شرايطي غواص آتش‌نشاني كه به داخل قايق برگشته بود با تلاش زياد توانست او را بالا كشيده و جانش را نجات دهد. وي سپس قايق را به سمت ساحل راند و همزمان ماجرا را به مركز و اورژانس گزارش كرد.

با حضور امدادگران اورژانس، زن جوان كه با احياي قلبي از خطر مرگ نجات يافته بود به همراه آتش‌نشان فداكار به بيمارستان منتقل شدند و تحت‌درمان قرار گرفتند. به گفته پزشكان شدت جراحتي كه به پاي آتش‌نشانان فداكار وارد شده به حدي بود كه امكان داشت باعث قطع انگشتانش شود اما خوشبختانه با انجام عمل جراحي، اين خطر از بيخ گوش او گذشت و وي حالا روي تخت بيمارستان امام‌خميني بستري است تا پس از بهبود زخم‌هايش از آنجا مرخص شود.

اين آتش‌نشان فداكار يكشنبه شب زماني كه برخي از مسئولان شهر اهواز براي عيادت از او راهي بيمارستان شده بودند گفت: كمك به همنوع وظيفه‌اي انساني است و ما با اينكه مي‌دانستيم زن جوان به قصد خودكشي به داخل رودخانه پريده است اما نمي‌خواستيم اجازه دهيم كه به راحتي به زندگي‌اش پايان دهد.

کد خبر 283240

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha