همشهری آنلاین: مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «پی ۲۲» با نام قبلی «مرواریدهای خلیج فارس» در مرکز فرهنگی سیدالشهدا(ع) با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

 سیاری

به گزارش نیروی دریایی ارتش، در این مراسم امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار انصاری قائم مقام بنیاد، هادی ساعی و خانواده معظم شهدا حضور داشتند.

در این مراسم معظمی معاون فرهنگی و امور شهیدان بنیاد شهید گفت: فیلم پی 22 بر اساس مستند ناوچه جوشن ساخته شده است. این رویداد در تاریخ فروردین سال 67 در درگیری با نیروی دریایی امریکا یک حماسه بزرگ بود. این اثر به رشادت ها و بزرگواری های عزیزان ما در این حماسه پرداخته است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب گفت: فرمایش رهبری است که گفتند باید از نظر فرهنگی گامی برداریم تا نسل جوان با زحمات نیروی دریایی ارتش آشنا شوند. این فیلم در حقیقت پاسداشت نمادهای اصیل و اقتدار فرهنگی جامعه و بیان رشادت های دریادلان ماست. ناوچه جوشن و ناوچه پیکان برگ زرینی از تاریخ کشور ما است.

فیلم سینمایی p22 که به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی هنری شاهد تولید شده است، برخلاف اغلب آثار دفاع مقدسی که داستانشان روی زمین می گذرد، به دل دریا رفته و بخشی از رشادت های دریادلان نیروی دریایی ارتش را به نمایش می گذارد.

این فیلم با مشارکت گروه شاهد شبکه یک سیما، معاونت امورفرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیروی دریایی ارتش ساخته شده است که در آن نحوه شکل گیری عملیات جوشن به نمایش درآمده است.

در این فیلم به کارگردانی حسین قاسمی جامی و تهیه کنندگی داود حیدری افرادی چون هادی ساعی، نسرین مقانلو، امین حیایی، افسانه بایگان ، الهه حصاری ایفای نقش کرده اند.

کد خبر 283202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha