جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

سومین جشنواره تسنیم که از ۹ دی در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران آغاز به‌کار کرده، میزبان شهردار تهران بود.

بازدید شهردار تهران از سومین جشنواره تسنیم

آثار برگزيده جشنواره مد و پوشش اسلامي ايراني، جشنواره بهترين‌ها از دورريختني‌ها، مسابقه عكس زن، شهر، فعاليت با پوشش اسلامي ايراني و برترين‌هاي بخش ابتكارات جامعه‌محور اين جشنواره است كه تا 15دي‌ماه در بوستان گفتگو به نمايش درمي‌آيند.
محمدباقر قاليباف، عصر  از نخستين نمايشگاه مد و پوشش اسلامي ايراني و بخش‌هاي مختلف سومين جشنواره تسنيم بازديد كرد. وي در جريان اين بازديد ضمن آشنايي با آخرين طرح‌ها، پروژه‌ها و ابتكارات ارائه شده به جشنواره از غرفه واحدهاي توليدي پوشاك و مدل‌هاي لباس اسلامي ايراني ديدن كرد.

قاليباف همچنين با حضور در بخش نمايشگاهي «بهترين‌ها از دورريختني‌ها» با آخرين ايده‌ها و طرح‌هاي ارائه شده از سوي بانوان تهراني در اين زمينه آشنا شد. آشنايي با آثار برگزيده بخش ابتكارات جامعه ‌محور جشنواره تسنيم در 5محور توانمند‌سازي‌ اجتماعي و اقتصادي، سبك زندگي اسلامي ايراني، نهاد خانواده، يكدلي و ايثار و مشاركت‌هاي اجتماعي از ديگر برنامه‌هاي كاري شهردار تهران در بازديد از جشنواره تسنيم بود.

نمايشگاه آثار برگزيده جشنواره مد و پوشش اسلامي ايراني با 155غرفه در كنار نمايشگاه آثار برگزيده جشنواره بهترين‌ها از دورريختني‌ها از بخش‌هاي پرطرفدار جشنواره تسنيم است. پيش از اين اداره كل امور بانوان شهرداري تهران فراخوان نخستين دوره جشنواره مد و پوشش اسلامي ايراني را در قالب بخش خلاقيت‌هاي فرهنگي هنري سومين جشنواره تسنيم منتشر كرده بود كه انتشار اين فراخوان با استقبال بسيار خوب شهروندان تهراني و فعالان اين عرصه روبه‌رو شد.

برگزاري نخستين دوره جشنواره مد و پوشش اسلامي ايراني يكي از بخش‌هاي سومين جشنواره تسنيم است. در اين بخش هنرمندان و طراحان پوشش اجتماعي (مانتو، فرم اداري و چادر) و طراحي پارچه، در بخش‌هاي رقابتي اين جشنواره شركت كرده‌اند. از سويي برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي «انديشيدن براي بهتر پوشيدن» براي تمام مقاطع سني به‌ويژه نوجوانان و جوانان با پاسخ به سؤالاتي از قبيل چي، كجا، چه‌زماني، چه‌رنگي و... بپوشيم، برگزاري نشست‌هاي تخصصي، طراحي پوشش اجتماعي، برپايي كارگاه‌هاي آموزشي تزيين لباس، دوخت‌هاي سنتي، انواع رودوزي‌ها، تكه‌دوزي‌ها و روانشناسي رنگ، برگزاري نمايشگاه فرم‌هاي اداري مشاغل شهرداري تهران و برپايي كارگاه‌هاي مشاوره هنري از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي اين جشنواره به‌شمار مي‌رود.

هفتمين دوره جشنواره بهترين‌ها از دورريختني‌ها نيز از ديگر بخش‌هاي نمايشگاه تسنيم است كه در قالب بخش خلاقيت‌هاي فرهنگي هنري سومين جشنواره تسنيم برگزار مي‌شود. اهداف جشنواره بهترين‌ها از دورريختني‌ها شامل ارتقاي روحيه قناعت و ساده‌زيستي با تأكيد بر اصلاح الگوي مصرف با زبان هنر، توجه به نقش كليدي زنان به‌عنوان مديران خانه و ارتقاي سطح فرهنگ مصرف در خانواده، ترويج فرهنگ خودباوري و اعتماد‌به‌نفس، پرهيز از تجمل‌گرايي، مصرف‌زدگي و اسراف و توسعه و ترويج استفاده بهينه از پسماندهاي شهري و دورريزهاست. يكي ديگر از بخش‌هاي پربازديد، بخش نمايشگاه عكس‌هاي مسابقه عكس با پوشش اسلامي ايراني است. مسابقه عكس زن، شهر، فعاليت با پوشش اسلامي ايراني در قالب بخش خلاقيت‌هاي فرهنگي هنري سومين جشنواره تسنيم برگزار شده كه آثار برتر آن در نمايشگاه جشنواره تسنيم به نمايش درآمده است.

کد خبر 282867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha