جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی اکبر عبدالرشیدی‌ - مجری برنامه‌های تلویزیون و کارشناس رسانه - درخصوص اینکه آیا تلویزیون همچنان پرمخاطب‌ترین رسانه در دنیاست؟ تصریح کرد: تلویزیون تا این لحظه به عنوان موثرترین وسیله در حوزه رسانه، پیشتاز بوده است.

abdolrashidi

به گزارش ايسنا؛ این مجری در اين باره گفت: تلویزیون به عنوان موثرترین رسانه در دنیا می‌تواند با مردم ارتباط سریع‌تری داشته باشد؛ مشروط بر اینکه بتواند با فناوری‌های جدید خودش را تطبیق بدهد و این پیشتازی را حفظ کند.

وی سپس به جذابیت‌های رسانه اشاره کرد و افزود: چند وجه وجود دارد که جاذبه رسانه‌ها را بالا می‌برد. وجود تصویر، صدا و جذابیت‌های هنری از جمله نکاتی هستند که به جذابیت هرچه بیشتر یک رسانه کمک می‌کند. تلویزیون هم به عنوان یک رسانه تاثیرگذارهمچنان رسانه‌ای است که از قابلیت‌های صوتی و تصویری به شکل توامان برخوردار بوده و هست.

عبدالرشیدی در ادامه به پیشرفت آنتن‌های تلویزیون در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و گفت: تلویزیون‌ها در آینده‌ای نه چندان دور فقط از طریق ماهواره‌ها و آنتن‌های تلویزیون دریافت نمی‌شوند، بلکه از طریق پروتوکل‌های جدید نیز قابل دریافت خواهند شد که به نظرم اگر آمادگی این اتفاق را داشته باشیم نه تنها تلویزیون آسیب نمی‌بیند، بلکه می‌تواند ماموریت جدید خودش را ادامه بدهد و گمان می‌کنم در قرن جدید رسانه‌های تازه‌ای در دسترس خواهند بود.

او تاکید کرد: به‌روز شدن با پروتوکل‌ها و تکنولوژی‌ جدید می‌تواند نقش تلویزیون‌ها را در دنیا پررنگ‌تر کند.

این مجری تلویزیون همچنین با بیان اینکه هیچ رسانه‌ای مُخل رسانه‌های دیگر نیست، خاطرنشان کرد: همیشه در عصر ارتباطات این دغدغه وجود داشت که‌ آیا یک رسانه می‌تواند مخُل رسانه‌های دیگر شود؛ به عنوان مثال زمانی که روزنامه‌ها در دنیا کارشان را شروع کردند، بزرگترین سوال این بود که آیا روزنامه‌ها می‌توانند بازار کتاب را مُختل کنند؟ که همین اتفاق هم در رادیو و تلویزیون وجود داشت و همواره مطرح می‌شد و همیشه این نگرانی باعث می‌شد دامنه فعالیت رسانه‌های جدید یا محدود بماند و یا محدود شود اما تجربه نشان داد که هیچ رسانه‌ای مُخل رسانه‌های دیگر نیست و رسانه‌ها به طور طبیعی مخاطبان خاص خودشان را دارند.

عبدالرشیدی در همین زمینه عنوان کرد: آنچه که باعث از رونق افتادن یک رسانه می‌شود، تغییر الگوهای زندگی است و به نظرم هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند جای رسانه دیگری را بگیرد. خوشبختانه امروزه تلویزیون‌ها در شبکه‌های اینترنتی و از آن مهم‌تر در شبکه‌های تلفن همراه، در حال تعریف شدن هستند که این اتفاق می‌تواند تعریف جدیدی از تلویزیون باشد.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا از ترجمه کتابی جدید با عنوان «تولد یک تمدن» خبر داد و گفت: اخیرا کتاب «تولد یک تمدن» را ترجمه کردم که از سوی یونسکو منتشر شده است و تعدادی از دانشمندان در حوزه‌های ارتباطات، تکنولوژی‌ زبان‌، فرهنگ و... نظراتشان را در قرن بیست و یکم مطرح کرده‌اند. این کتاب شامل 150 صفحه است که اکنون آماده چاپ است و به‌زودی چاپ می‌شود.

کد خبر 282819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha