همشهری آنلاین: ماموران شهرداری تهران بامداد جمعه با ورود به مجتمع تجاری علاءالدین در راستای اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ و دستورات قضایی، حدود ۲۰۰ باب مغازه‌ای را که بصورت غیرقانونی احداث شده بودند، تخریب کردند.

پاسا‍‍‍ژ علاءالدین تهران

یک مقام مسوول در اجرای احکام منطقه 11 شهرداری تهران در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران شهرداری بر اساس آرای صادره قطعی شده و نیز دو ماه پیگیری٬ تذکر و اخطار مکرر به این واحدها مجبور به اقدام برای رفع تخلفات شدند.

کیومرث مریخ نژاد افزود: در این مدت اخطارهایی برای این واحدها ارسال شده و همچنین با نصب بنرهایی در طبقات این مجتمع موضوع ضرورت رفع تخلفات به آنان اعلام شده بود.

وی اظهارداشت: همه فعالان صنفی حاضر در این واحدها از نظر قانونی مالک رسمی و قانونی محسوب نمی شوند، ولی با این حال شهرداری به همه این فعالان و همزمان به مالک اصلی مجتمع اخطارهای قانونی را در چند نوبت ابلاغ کرده است.

این مقام مسوول در شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که چرا شهرداری تهران پس از گذشت چند سال از بروز تخلفات گسترده در این مجتمع به فکر برخورد و رفع تخلف برآمده است؟ گفت: 'اینکه چرا تاکنون کوتاهی شده است، باید از کسانی پرسید که در گذشته کوتاهی کرده اند.'

تخریب واحدهای تجاری طبقات منفی سه و هفتم مجتمع تجاری علاء الدین تا زمان مخابره این خبر همچنان ادامه دارد و در مواردی برای تخریب بعضی از واحدهای طبقه هفتم ماموران با مقاومت مغازه داران مواجه شدند.

تعدادی از مغازه داران پاساژ علاءالدین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کردند که در طبقات منفی سه و هفتم این مجتمع در مجموع بیش از 200 باب مغازه با متراژهای 10 تا 15 متر وجود دارد که بین 700 میلیون تا یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوسیله مالک از بابت هر واحد از خریداران اخذ شده که در برخی از این واحدها تا پنج شریک مشغول به کار بوده اند.

مجتمع تجاری علاءالدین یکی از بزرگترین مراکز عرضه گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی در تقاطع خیابان های جمهوری اسلامی و حافظ در مرکز تهران واقع است و در مجموع حدود یک هزار و 100 باب مغازه دارد.

کد خبر 282803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha