چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

با اجرای موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران و ترکیه از امروز احتمال حذف دلار و استفاده از پول ملی دو کشور در عرصه مبادلات تجاری قوت گرفت.

ترانزیت

وزير صنعت، معدن و تجارت از اجرايي شدن تجارت ترجيحي ايران و تركيه از امروز خبر داد و اعلام كرد، با انجام اين كار بررسي احتمال حذف دلار از مبادلات تجاري دوكشور با استفاده از پول ملي آغاز شده است. محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم امضاي توافقنامه تجارت ترجيحي كالا بين ايران و تركيه از ايجاد پنجره واحد در گمركات كشور خبر داد و گفت: با ايجاد اين پنجره واحد اگر در يك كشور كالاهاي مربوطه بررسي شود نيازي به بررسي مجدد همان كالا در كشور مقابل نيست.

وي توجه به تعرفه‌ها را از برنامه‌هاي تسهيل تجارت بين دوكشور قلمداد كرد و گفت: خوشبختانه با اعلام تجارت ترجيحي تسهيلات لازم در زمينه تعرفه‌ها نيز به‌وجود خواهد آمد و طرفين اين موضوع را بررسي مي‌كنند. همچنين برقراري نظام بانكي فعال بين دوكشور از ديگر برنامه‌هاي در حال بررسي است. وزير اقتصاد تركيه نيز با بيان اينكه مقرر شده تا مناسبات اقتصادي ايران و تركيه تا چند سال آينده به 30ميليارد دلار افزايش يابد اعلام كرد: با انجام اقدامات لازم از امروز (يازدهم دي‌ماه) با اجراي توافقنامه تجارت ترجيحي بين دوكشور، حدود 125فقره تعرفه توسط طرف ايراني به نفع واردات از تركيه كاهش يافته و متقابلا 140فقره تعرفه تركيه براي واردات كالاهاي ايراني كم مي‌شود.

کد خبر 282757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha