اختلاف دولت و مجلس بر سر ابهام در برداشت از حساب صندوق توسعه ملی با برگزاری نشست ویژه‌ای به خط پایان تفاهم رسید و به گفته یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، دولت برداشت از حساب صندوق توسعه ملی را پذیرفته، اما سوء‌استفاده‌ای انجام نگرفته است.

يك عضو كميسيون اقتصادي از جلسه مشترك با حضور سيف، طيب نيا، نوبخت و حسيني خبر داد و گفت: مسئولان دولتي به برداشت از صندوق توسعه اذعان كردند.به گزارش مهر، حسينعلي حاجي دليگاني عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت: با توجه به موضوع گزارش كميسيون برنامه و بودجه درخصوص برداشت دولت از صندوق توسعه ملي و مصاحبه آقايان نوبخت و جهانگيري و همچنين انتشار اسناد از سوي دادستان ديوان محاسبات، جلسه‌اي براي بررسي اين موضوع با حضور رئيس‌كل بانك مركزي، رئيس صندوق توسعه ملي، وزير اقتصاد و معاون نظارت راهبردي رئيس‌جمهور برگزار شد. وي با بيان اينكه در اين جلسه مسئولان دولت و نمايندگان موضع خود در اين خصوص را بيان كردند، گفت: پس از ۳ ساعت بحث و بررسي نهايتا جمع بندي صورت گرفت.

حاجي دليگاني در تشريح اين جمع بندي اظهار داشت: همه مسئولان حاضر اذعان داشتند كه برداشت از صندوق توسعه ملي صورت گرفته، اما چون مصرف اين بودجه در راستاي رفع نيازهاي كشور بوده و سوءاستفاده‌اي صورت نگرفته است مقرر شد ديوان محاسبات از راه قانوني اين پرونده را رسيدگي كند.

وي اظهار داشت: مقرر شد كميته مشتركي بين دولت و مجلس شامل آقايان غلامرضا مصباحي مقدم، احمد توكلي به همراه طيب‌نيا وزير اقتصاد و سيف رئيس‌كل بانك مركزي براي جمع بندي موضوع تشكيل شود و سپس نتايج آن جهت شفاف كردن موضوع براي مردم طي بيانيه‌اي اعلام شود. اما هادي قوامي، عضو ديگر كميسيون يادشده در گفتگو با ايرنا، اظهار كرد:كميسيون در نهايت از توضيحات نمايندگان دولت قانع شد و كميته‌ مشترك دولت و مجلس اين مساله را جمع‌بندي كرد.

وي افزود: سوء‌تفاهم ايجاد شده مربوط به اشتباهي بوده كه در بانك مركزي رخ داده و اصلاح شده و بروز چنين مسائلي در حسابداري مالي طبيعي است. او گفت: در نهايت مشخص شد كه هيچ‌گونه سوء استفاده‌اي در اين زمينه رخ نداده و مبلغي كه خرج شده براي اولويت‌هاي اساسي كشور هزينه شده است.

کد خبر 282642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha