همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تصمیم وزیر علوم برای تشکیل هیئتی برای بررسی رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: نتیجه نهایی تعیین تکلیف رشته‌های بدون مجوز باید تا اردیبهشت ماه اعلام شود.

به گزارش مهر، قاسم جعفری در تشريح جزئيات جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقيقات مجلس با محمد فرهادی وزیر علوم، تحقيقات و فناوري و حميد میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامي، گفت: دغدغه نمایندگان مبني بر پذیرش دانشجو در رشته‌هایي كه  مجوز و استانداردهای لازم در آنها وجود ندارد، مطرح شد و در نهايت رئیس دانشگاه آزاد هدف را حركت در چارچوب استانداردهای موجود و قوانین و مقررات شورای گسترش آموزش عالي دانست و اعلام کرد که دانشگاه آزاد در حال بررسی رشته‌هایی است که باید پالایش شوند.

وی افزود: وزیر علوم هم اعلام کرد که هیئتی با حضور نمایندگان دانشگاه آزاد و وزارت علوم برای بررسی رشته‌های بدون مجوز تشكيل شده و تا اردیبهشت ماه باید نتیجه نهایی مشخص شود و پذيرش دانشجو در رشته‌هایی صورت گيرد که مجوز خاص را دریافت کرده باشند؛ همچنين در سال آینده در رشته‌های بدون مجوز نباید دانشجو پذيرش شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: کمیسیون آموزش بر توسعه تحصیلات تکمیلی تاكيد دارد ولی باید اين توسعه روش‌مند و در چارچوب قانون و متوازن با میزان امکانات مانند فضای آموزشی و آزمایشگاهی و تعداد اساتید باشد.

کد خبر 282718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha