سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون روی عدد ۱۲۲ از شرایط هشدار خارج شد.

آلودگی هوا

به گزارش مهر، دکتر وحید حسینی در اين باره افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، میزان غلظت تمام آلاینده ها نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.

به گفته وی، با این حال میانگین غلظت تمام آلاینده‌ها به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در بیشتر ایستگاه‌ها از حد مجاز فراتر بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط ناسالم است.

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در ایستگاه شهر ری روی عدد 178 ایستاده و این منطقه آلوده ترین منطقه پایتخت است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: پیش‌بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از وارونگی دما و تداوم انباشت و تجمع آلاینده ها است. به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا درمناطق پرتردد و شلوغ در شرایط نا سالم باقی بماند.

وی تصریح کرد: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در منطقه ناسالم برای گروههای حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی - ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

کد خبر 282575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha