مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل جدید‌ترین مدل خودروی بدون راننده و کاملا خودکار خود را روز دوشنبه رونمایی کرد،‌خودرویی که به دلیل طراحی‌اش مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌است.

خودروی گوگل

براساس گزارش CNN، اين خودروي جديد كه در طراحي آن از خطوط منحني زيادي استفاده شده‌است، نسبت به مدل پيشين كاربردي‌تر است و از چراغ‌هاي حقيقي برخوردار است. اين خودروي مدور سفيد و خاكستري بدون برخورداري از تجهيزات رانندگي مانند پدال گاز يا فرمان طراحي شده‌است. با اين‌همه براي انطباق‌يافتن با قوانين دولتي كاليفرنيا، خودرو از تجهيزات موقتي و جدا‌شدني براي حفظ ايمني راننده برخوردار است. هدف نهايي حذف تمامي كنترل‌كننده‌هاي دروني خودرو است تا مسافر بتواند حين سفر به كارهاي خود رسيده و يا حتي چرتي بزند.

خودروی گوگل

تيم سازنده خودروي بدون راننده و خودكار گوگل آزمايش روي اين خودرو را در مسيري خصوصي در كاليفرنيا ادامه خواهد‌داد تا واكنش‌هاي خودرو را نسبت به چراغ‌هاي راهنمايي و رانندگي و مناطق ساخت‌و‌ساز بررسي كند. گوگل اميدوار است در سال‌هاي آينده بتواند برنامه پايلوتي را براي آزمودن اين خودرو در خيابان‌هاي حقيقي آغاز كند.

زماني كه اين شركت براي اولين بار آزمايش روي اين تكنولوژي خودكار را آغاز كرد، به ارتقا تجهيزات خودروهايي كه در بازار موجود بودند، از قبيل تويوتا، آئودي و لكسوس پرداخت و با افزودن چند دوربين و حسگر و رايانه تلاش كرد رانندگي بدون راننده را در خودرو امكان‌پذير سازد.اكنون گوگل با طراحي خودرويي منحصر به خود قدم بزرگي به سوي پيشرفت اين تكنولوژي برداشته‌است.

گوگل يكي از چند شركتي است كه در تلاش براي توسعه تكنولوژي خودروهاي بدون راننده هستند. دانشگاه‌ها و شركت‌هاي خودروسازي بزرگي مانند BMW و مرسدس نيز درتلاش براي توليد چنين خودروهايي هستند. گوگل اميدوار است بتواند تاپايان اين دهه خودروي خود را روانه بازار سازد.

کد خبر 282400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha