یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

مریم جباری: گفت‌وگو با حسین علیشاپور، خواننده موسیقی سنتی.

«حسین علیشاپور» خواننده‌ای است که سال گذشته با گروه «غوغا» به سرپرستی «محسن نفر» در بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر حاضر شد و قابلیت‌های متفاوتی را از خود به نمایش گذاشت.  او علاوه بر همکاری در گروه  «غوغا»، در دور تازه فعالیت ارکستر ملل، از سوی  «پیمان سلطانی»  رهبر این ارکستر به عنوان خواننده ارکستر نیز معرفی شده است. گفت و گوی ما را با وی بخوانید.

  • از دی ماه سال گذشته، یعنی زمان جشنواره تاکنون، چه فعالیتی با گروه «غوغا» داشتید؟

 پس از جشنواره، با وجود تغییراتی که در ترکیب گروه «غوغا» به وجود آمد، این گروه کماکان به تمرینات ادامه می‌داد و من هم به عنوان خواننده حضور داشتم.

تمرینات گروه از ابتدای سال یعنی در همان ایام تعطیلی نوروز، با دعوتی که برای اجرای گروه در هفته فرهنگی ایران و بحرین به عمل آمد، شدت بیشتری گرفت و به هر حال گروه، از 8 تا 18 اردیبهشت ماه در بحرین، 3شب به اجرا پرداخت؛ حدود یک هفته بعد از این اجرا هم به شیراز رفتیم و دو شب هم در آنجا به اجرای برنامه پرداختیم. در حال حاضر هم آقای نفر در تدارک برگزاری کنسرتی در تهران است که باید ببینیم چگونه خواهد شد.

  • قطعات اجرایی  «غوغا» در این کنسرت‌ها شامل همان رپرتوار جشنواره بود؟

تغییراتی به وجود آمده و برخی قطعات به رپرتوار اضافه شده بود؛ اما ساختار کلی اجرا، همان بود که در جشنواره  سال گذشته اجرا شد. البته به نظر من رپرتوار «مینیاتور» کاملا دارای قابلیت اجرای چندباره هست و غنای ملودیک و مدگردی‌های متنوع و زیبای آن، این اجازه را می‌دهد که بارها و بارها اجرا شود و شنونده را هم دچار تکرر شنیداری نکند.

  • با وجود آن که سال گذشته هم به نوعی دیگر در کنار ارکستر ملل بودید، اما آقای سلطانی از شما به عنوان خواننده این ارکستر یاد کرده است...

البته برای اجرای سال گذشته هم دوست عزیزم «پیمان سلطانی» پیشنهاد خواندن یکی – دو قطعه از مجموع سه چهار قطعه کلامی  را داد و حتی روی قضیه هم حسب لطفی که دارد، مصر شد؛ اما به دلیل آن که مسئولیت دیگری داشتم و آن رسیدگی به مسائل رسانه‌ای کنسرت بود، موکول به آینده کردم. امسال به هر شکل تجربه‌ای خوب و البته مفید در کنار ارکستر ملل خواهد بود.

به عقیده من سلطانی، با وجود جوانی قابلیت‌های بسیاری دارد که همین مساله کار در کنار او را برای هر خواننده‌ای جذاب می‌کند. من امیدوارم که برای او فرصت‌هایی فراهم شود تا بتواند، قابلیت‌هایش را هر چه بیشتر نمایش دهد.

  • کنسرت چه زمانی برگزار می‌شود و آیا تنها خواننده ارکستر شما هستید؟

نیمه دوم مهرماه برای این اجرا پیش‌بینی شده و تمرینات هم چند مدتی است که آغاز شده است. در مورد این که فقط من خواهم خواند یا آوازخوان دیگری هم خواهد بود، آقای سلطانی به عنوان رهبر ارکستر  تصمیم خواهد گرفت. کما این که در اجرای سال گذشته هم سالار عقیلی، سینا سرلک و رحیم شهریاری به عنوان خواننده، با ارکستر ملل همکاری کردند.

کد خبر 28224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز