همشهری آنلاین: کافه گالری «ویونا» شامگاه پنجشنبه ۴ دی ماه با حضور احمد مسجدجامعی و امیر عبدالحسینی در موزه امام علی (ع) افتتاح و به طور رسمی به جمع گالری های تهران افزوده شد.

کافه گالری «ویونا»

به گزارش مهر؛ کافه گالری «ویونا» با حضور احمد مسجد جامعی، امیر عبدالحسینی، فاطمه گودرزی، بیتا وکیلی، مژده طباطبایی، مژگان صدری، محمد زرین دست، محمد معمار زاده، داریوش فرد دهکردی، بهرام گوهری و جمعی از هنرمندان با میزبانی آثار 8 بانوی هنرمند افتتاح شد.

احمد مسجد جامعی در آیین افتتاح کافه گالری «ویونا» در موزه امام علی(ع) گفت: سال‌ها پیش ایجاد کافه کتاب‌ها رونق بسیاری به کتاب فروشی‌ها داد و سبب شد هنرمندان حوزه علم و هنر از این اتفاق منتفع شوند و امیدوارم با مدیریت مناسب این نوع گالری‌ها نیز، هنرمندان بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با تاکید بر این که در جهان مدرن امروز نگاه به هنر تنها از منظر هنری نیست، افزود: اقتصاد یکی از مقوله‌های برآمده از هنر است که می توان با مدیریت آن اهالی هنر را بهره‌مند کرد.

مونا خوش اقبال از مدیران این کافه گالری، هدف از برگزاری این کافه گالری را آشنایی و آشتی بیشتر مردم با هنر ذکر کرد و یادآور شد: اینجا مکانی را مهیا کردیم تا مردم در کنار نوشیدن چای و یا قهوه با هنر فاخر نیز آشنا شوند.

وی ضمن بیان این که عموم مردم به گالری‌های هنری مراجعه نمی کنند، بیان کرد: این کافه گالری محلی است که در آن افراد در کنار کارهای روزمره با آثاری روبرو می شوند که دارای ارزش‌های والای هنری است.

علیرضا مقیمی از دیگر مدیران این کافه گالری، حمایت از هنرمندان را از اهداف این کافه گالری اعلام و اظهار کرد: هنرمندان کمتر شناخته شده می‌توانند آثار هنری‌شان را برای ارایه به این کافه گالری بیاورند.

8 بانوی نقاش که کافه گالری «ویونا» با میزبانی آثار آن ها با موضوع زن، آغاز به کار کرده است، نیز در این آیین حضور داشتند.

وانا نبی‌پور که یکی از این هنرمندان است، ضمن بیان این که تجربه شخصی اش از زندگی را نقاشی می کند درباره ایجاد کافه هایی که به نمایش آثار هنری می پردازند، گفت: همه افراد به گالری های نقاشی نمی روند اما می توانند در مکان های عمومی مانند این کافه این آثار را مشاهده کنند.

زینب موحد نیز که محور تمام تابلوهایش زن  است، در این باره بیان کرد: آگاهی رساندن درباره نقش واقعی زن در جامعه از مفاهیم اصلی نقاشی هایم است.

وی در ادامه با تاکید بر این که نگاه افراد جامعه به زن یک بعدی است، افزود: در آثارم سعی داشتم بر این نگاه فائق آیم و تصویری حقیقی تر از زن به نمایش بگذارم.

مژگان حبیبی که با 2 تابلو با نام نجوا به این کافه گالری آمده است، گفت: نجوای زنان در فرهنگ ایرانی اهمیت ویژه ای دارد، سعی کردم در آثارم به این بخش از فرهنگ کشور بپردازم.

سبا سلیمانی نقاش دیگری که به جز نقاشی به تصویر گری کتاب کودک نیز مشغول است، درباره شکل گیری این گونه گالری ها اظهار کرد: برگزاری مداوم این گونه گالری ها در نقاط مختلف شهر به گسترش هنر نزد عموم مردم کمک می کند.

شقایق شجایان، رویا بیژن، عطیهسهرابی، سلماز نباتی از دیگر نقاشانی هستند که آثارشان با محوریت زن در کافه گالری «ویونا» در موزه امام علی (ع) به نمایش عمومی درآمده است.

این نمایشگاه تا 18 دی ماه در گالری «ویونا» به نشانی خیابان ولی عصر، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، موزه امام علی (ع) همه روز میزبان علاقه مندان است.

کد خبر 282219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha